Ga naar inhoud

Lifetec cd's 80 minuten (aldi)


Aanbevolen berichten

Geen enkel probleem dan. Als je er voornamelijk audio op zet voor in een normale CD speler heb je niet van die dure of beter gezegd superkwaliteit CD's voor nodig. Zo'n Cd word dan afgespeeld op 1 speed, dus het middelpunt van de CD hoef dan niet exact (of bijna exact) in het midden te zitten. Dit is alleen belangrijk als de CD op hoge snelheid word afgespeeld. Daarom zijn bij duurdere CD's het middelpunt beter gecentreerd en kost het productieproces (blijkbaar) meer.
Link naar reactie
[quote:a4a4f4ffd1="Madcrow"]Hallo, Wie heeft er goede of slechte resultaten met de Aldi cd's? Het gaat mij voornamelijk voor het branden van Audio[/quote:a4a4f4ffd1] Bestaan er eigenlijk wel slechte cd-roms. Ik fik op van alles en nog wat en heb bijna geen uitval. Een keer een paar van een spindel met witte cd-roms.
Link naar reactie
Er bestaan zeker slechte CD-ROMS. Ik heb meegemaakt, dat er in de CD-brander een CD uit elkaar klapte, en ik heb me laten vertellen dat dat komt doordat er nog veel spanning in de Cd zit. Misschien kan iemand anders dit aanvullen want ik weet het niet helemaal volledig is. Groeten van Valk
Link naar reactie
Tuurlijk zijn er ook slechte CD-roms. Je kan het meestal aan de verpakking al zien. Het is net zoiets als tomaten gaan kopen. Maar ik ben het met de reactie's wel in grote lijnen eens. Er zijn normaliter geen echt slechte cd-r's meer. In het begin van het brandgebeuren (toen je geen RW had en alles alleen SCSI) had je zeker veel troep tussen. (Toen ik eraan begon koste een schijfje nog 10 piek per stuk) Nu is het zo dat zowat elke nieuwe brander in principe goed omgaat met allerhande merken. Het zal best een keer kunnen dat een bepaal type brander niet met een bepaald type cd-r overwegkan. Heb je goede ervaring met je brander icm met een bepaald merk, die gewoon blijven gebruiken zou ik zeggen 8) ps. Wat kost de lifetec bij de Aldi ? (heb ik nooit geprobeerd) Afgelopen weekend op een beurs een cakeje van 25 stuks 40-speed CD-r gekocht wat omgerekend uitkomt op 40 eurocent (88 cent) per stuk. Het goedkoopste dat ik ooit heb betaald. Dec 2001 zat ik op 1,28 gulden voor 32 speed.
Link naar reactie
Mephi mee eens : houdbaarheid heeft ook te maken met de kwaliteit cd-r maar volgens mij wordt de houdbaarheid sterk bepaald door de kwaliteit vd brander en de apparaten waaop je die leest. Ik zelf heb nog cd-r van 6 jaar geleden gebrand op een Yamaha die in de meeste cd-rom spelers te lezen zijn, waar bij het opvalt dat nieuwe goekkope cdrom spelers het eerder laten afweten dan oudere duurdere spelers als Teac en Plextor. Vandaar dat de tests van de computerbladen mij niet zoveel zeggen.
Link naar reactie
Met die Aldi cd's (lifetec), maar ook die van Lidl (Raks en Octron), niets dan goede ervaringen. De vraag hoe lang ze goed blijven is een hele interessante. Het vervelende is dat je daar volgens mij pas echt wat zinnigs over kunt zeggen door te wachten - en dat kon wel eens even gaan duren. Bovendien hangt het ongetwijfeld af van hoe je ze bewaard: in hun doosje, droog, op kamertemperatuur, uit het licht gaan ze langer mee dan als je ze los op de vensterbank bewaart, neem ik zo aan. Maar als iemand ergens een zinnige test op dit gebied weet, hou ik me zeer aanbevolen...
Link naar reactie
Het onderwerp houdbaarheid schijnt de laatste tijd nogal in trek te zijn. In PC-Active (vorige maand of maand daarvoor) stond een artikel waarin Henk vd Kamer zijn ervaringen om dit gebied met ons deelde. Resultaat: CDROM's die onder optimale omstandigheden waren bewaard geven na zo'n 2 jaar al dataverlies. Weliswaar niet alle data (oef...) maar wel zodanig dat bepaalde files niet meer te lezen zijn. Alleen te herstellen door een dubbele set CD's aan te leggen. Laten we ons dus over de betrouwbaarheid van zelf-gebrandde CD niet al te veel illusies maken. En juist op dat gebied komen de Lifetec CD's van Aldi niet als beste uit de verf (eigenlijk als slechtste, maar ik weet niet of dat een incident was of niet).
Link naar reactie
Ik heb inderdaad ook begrepen dat de compabiliteit erg goed was van Lifetec, maar de houdbaarheid niet. Er schijnen CD-r's te bestaan die gegarandeerd 30 jaar meegaan. Bij Lifetec is er iets met de laag die niet goed zou zijn. Heb het blad met de testen uitgeleend, maar zal de uitkomst hier nog eens posten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...