Ga naar inhoud

Parallelle poort dood?


Aanbevolen berichten

Tijdens installatie van een USB printer heb ik per ongeluk de verkeerde poort (parallel i.p.v. USB; ik was even afgeleid :oops: ) gekozen en een opdracht voor een testpagina afdrukken gegeven, die er natuurlijk niet uitkwam. Sindsdien werkt de directe kabelverbinding over de parallelle poort niet meer: kan geen verbinding maken. Ik heb van alles geprobeerd om dit te herstellen: - DCC opnieuw geinstalleerd - ECP-printerpoort (LPT1) in Apparaatbeheer verwijderd en via PnP opnieuw geinstalleerd - alle netwerk settings gecontroleerd - kabel gecontroleerd (werkt wel tussen 2 andere PC's) - diverse site's bezocht voor tips ( http://www.kime.net/directcc/directcc95.htm , http://www.tecno.demon.co.uk/dcc/dcc.html , http://www.wown.info/j_helmig/dccmain.htm ) - W98 geherinstalleerd - van Parallel Technologies DPM 2.20 geinstalleerd; dit geeft in de testen aan dat de poort niet reageert Helaas, tot op heden dus geen oplossing gevonden. Is de parallele poort nu gesloopt? Kan dit eenvoudig hersteld worden? Gaarne reactie...
Link naar reactie
[quote:b2454301d4="GrittyKitty"]BIOS op setup default wil eens helpen. Dan zet alle bios instellingen op standaard (fabrieks)waarde.[/quote:b2454301d4] Bedankt voor je reactie en advies! BIOS ingesteld op Default maar helaas..., het heeft niet gehoplen. Is de poort echt naar de Filistijnen of zou een Format c: nog uitkomst bieden?
Link naar reactie
[quote:3f2ea16088="GrittyKitty"]BIOS op setup default wil eens helpen. Dan zet alle bios instellingen op standaard (fabrieks)waarde.[/quote:3f2ea16088] Bedankt voor je reactie en advies! BIOS ingesteld op Default maar helaas..., het heeft niet gehoplen. Is de poort echt naar de Filistijnen of zou een Format c: nog uitkomst bieden?
Link naar reactie
Er zijn kastjes die je op pc-poorten aan kunt sluiten en die dmv leds aangeven of er signalen gestuurd worden... Misschien dat je daarmee je poort kunt testen (elektro/pc zaak?). Anders kun je misschien een PCI kaart met 2 printerpoorten erop kopen en inbouwen... Ik zie er bij Overigen op de tweakers.net pricewatch enkelen staan.
Link naar reactie
Om je LPT poort te testen is er (uit het dos tijdperk :o ) een programma dat Checkit heet, door een LPT steker te maken met enkele doorverbindingen is het mogelijk om je LPT poort te controleren. Dit programma is ook te gebruiken voor het testen van je Com poorten. Door het programma op een boot diskette te zetten kan je het gebruiken zonder dat je last hebt van een of andere systeem software. Mocht je het niet vinden dan kan ik het je wel toesturen. Stuur een E-mail naar info@pisoft-service.com
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...