Ga naar inhoud

harde schijf : nieuwe partitie


Aanbevolen berichten

mijn HP 6000 laptop heeft alleen een C partitie ; dat is lastig als ik alles (files, programmas) bewaren wil en windows (98 se) opnieuw wil installeren dus heb ik partition magic 7.0 geprobeerd, maar deze komt er niet toe om een nieuwe partitie D te maken ; als ik dat probeer, geeft het steeds 1 keuze aan die overeenkomt met de hele C-schijf-capaciteit ; andere keuze geeft partition magic niet als ik win 98se opnieuw installeer, verlies ik dus alles (ook bijv. de norton AV die op deze laptop zat toen ik hem overnam) ; bij opnieuw installeren kan ik net zo goed ook de partities met fdisk maken (dan verlies ik ook alles op de C) heeft iemand een goed idee, zonder dat dat ik mn files/prog's kwijt raak ? (als noodsprong kan ik de C-schijf weliswaar op een paar cd-s branden, maar dan is het onzeker of alles nog werkt als het is teruggezet ) alvast bedankt,
Link naar reactie
(reactie spiderned) vind ik ook vreemd ; fixit geeft een soort topografische map weer van de clusters op C (tenminste dat denk ik ?) en dan zie je alles naar het begin van het veld (schijfruimte) gaan ; echter, er blijven een paar die steeds achterin staan ; daartussen is echter veel vrije ruimte, samen dus wel 8 gig k zal partition magic eraf halen (grondig !) en opnieuw installeren ; nu had ik dat al een keer eerder gedaan en dat gaf geen resultaat, hoewel PM de tweede keer verder kwam dan de eerste ; tweede keer gaf PM keuze, maar dat was alles (op C) en dus niets voor D ; ik doe die PM dan morgenmiddag ; thnx so far
Link naar reactie
de tweede keer gaf PM een keuze mogelijkheid voor een nieuwe partitie D, echter als ik dan 50 pct aangeef, of 2 gig of 1 gig of 6 gig, dan geeft ie vervolgens alleen de hele C capaciteit aan, aanvaardt niet wat ik ingeef ; resultaat : nieuwe partitie gebeurt niet dat van de eerste keer kan ook zijn omdat ik totaal geen ervaring met PM had (geen computer nerd) en niet ver genoeg gekeken heb
Link naar reactie
Toevallig liep ik tegen hetzelfde probleem aan. Ook ik wilde op mijn schijf een 2e partitie aanmaken, maar via PM 5.1 kon ik alleen een Cpartitie maken. Ik heb toen aan 2 mogelijkheden gedacht: 1 PM 5.1 ondersteunt deze optie niet, blijkbaar 7.0 ook niet?! 2 ik ben bezig met een Compaq en mogelijk is er op de HD een stukje gereserveerd door/voor Compaq i.v.m. de restore cd, die trouwens op deze Compaq schijnbaar niet werkt. Ik maak momenteel een ghost aan en ga dan lekker formateren, Fdisk wordt dan de methode tot... Groeten, Jan K
Link naar reactie
reactie > jan) vandaag opnieuw pm 07 geinstalleerd ; het probleem blijft hetzelfde : pm vraagt hoeveel ruimte erop de nieuwe D moet, maar verwerkt daarna het antwoord niet ; het blijkt dat er wat files blijven staan op t eind van C, daartussenin zit 8 gig vrij, maar daar geeft pm niet de schijfruimte van bijv. 2 of 4 of 6 gig (of 20-4-50 %) waar ik om vraag ; hij geeft of alles of niets, d.w.z. hij geeft de C die ik al heb en daarbuiten niets dit is een HP 6000 omnibook ; misschien n probleem ergens in de reg files, dat ga ik nog onderzoeken (met registry1aid) ik denk dat dat we met ghost een image moeten maken en dan branden ; een vraag : in mijn geval zouden dat 4 cd-s worden (2.2 gig na zuiveren), sluiten de cd-s die volgen op de eerste (tweede . . . .enz) dan naadloos aan voor een nieuwe installatie ?
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...