Ga naar inhoud

pc valt uit door mijn koeler?


Aanbevolen berichten

Ik heb het idee dat mijn pc uitvalt doordat mijn koeler het begeeft. Eerste keer als ik 'm aanzet houdt ie 'm pakweg 6 a 8 uurtjes vol. Als tie uitvalt dan probeer ik het weer, maar dan blijft ie maar max een uurtje aan. Een vriend van mij zegt dat het door mijn koeler zou komen. Mijn computer dan verhit raakt en in 1 x uitvalt. Kan het mijn koeler zijn? Zo ja, een nieuwe aanschaffen of een extra?
Link naar reactie
Ik zou er eerst maar eens achter proberen te komen wat nou precies het probleem is! Want het kan wel meer oorzaken hebben dan die cooler. Wat voor pc heb je? Zit er een temperatuur/fan monitoring programma op je pc (daarmee kun je temperaturen en koeler toerentallen uitlezen - kan ook in de BIOS). Kan dat niet schroef dan eens je pc open en kijkt of de ventilator op je processor draait. Kijk ook naar de ventilator in je voeding (die kun je vanaf de achterkant bekijken).
Link naar reactie
Als de CPU koeling de problemen veroorzaakt, gewoon de kast open maken. Als de computer dan probleemloos blijft werken, is het een echt koelings probleem. Maarre het kan nog veel duidelijker. Een kennis gaf een PC ter reparatie. WIndows kon er niet opgezet worden. PC aangesloten en een enorme herrie werd ten gehore gebracht. Tja, dat was de klacht dus niet ... Nou een gewone luidruchtige ventilator in een moderne computer was er niets bij. Die ventilator was gewoon hardstikke kapot. Beetje olie hielp iets maar het toerental bleef niet constant (met blote oog goed te zien!). Na verloop van tijd werd de CPU te heet, en dan gaf Windows een beschermings fout o.i.d.
Link naar reactie
[quote:8c1f816771="ProblemPc"]hij mag niet warmer worden dan 60 graden. Dat is eigenlijk de temeratuur voordat ie gestressed wordt. Intel is iets lager.[/quote:8c1f816771] Hij mag stressed best 65 graden worden hoor. De echte max is iets van 96 graden(correct me if i am wrong). Als hij stressed dus hoger word dan 65 graden zou ik voor een nieuwe koeler gaan kijken(nieuw koelblok+koeler!). Die van mij word in de zomer iets van 67 stressed en op het moment rond de 59 graden stressed. Het loont zich niet om dan een nieuwe koeler aan te schaffen. Gr, Ruud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...