Ga naar inhoud

Probleem met BIOS


Aanbevolen berichten

Mijn PC doet het niet meer goed! Iemand heeft al wel ernaar gekeken en dingen uitgeprobeerd maar hij zegt dat ie eigenlijk gewoon kapot is. omdat BIOS te maken heeft met de 'hersenen' van de computer ofzo. In ieder geval de computer zegt het volgende als je hem aanzet (vrij vertaald naar nederlands): "Er is een probleem gevonden en windows is afgesloten om geen schade aan de computer toe te brengen." Dan staat er: "unbootable_boot_volume" of unmoutable maar dat weet ik niet precies "volg deze stappen: kijk of er nieuwe soft/hard ware is geinstalleerd kort geleden. en kijk of het misschine een windows update nodig heeft. als de problemen zich voor blijven doen, disable of verwijder dan nieuwe geinstalleerde soft/hard ware. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing." Ik heb niets gedaan. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen. Volgens mij is de bootsector kapot en moet ik ff fdisk draaien en dan formateren. Is dit de oplossing??? ! Ik zou het echt niet weten!
Link naar reactie
LOOOL dat is dezelfde fout die mijn partities naar de kloten heeft geholpen (nix kapot maar wel al mijn data kwijt). :cry: :cry: maar ik wist toen niet dat FDISK /mbr het probleem oplost. Die foutmelding ligt niet aan je bios, maar aan je boot partitie. dus de partitie van waaraf windows opstart. Start je pc met een opstartdiskette / cd (als je vanaf cd wilt opstarten in de bios ff de volgorde van opstarten instellen). start je pc op in dos modus met cd ondersteuning. doe dan: FDISK /MBR als het goed is doet ie het nu wel. zo niet, dan moet je waarschijnlijk toch net als mij fdisk toepassen: alle partities verwijderen en de hele mikmak... Er valt over dit probleem helemaal niets op het internet te vinden. (of kan iemand wel wat erover vinden??)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...