anoniem Geplaatst: 21 mei 2002 Delen Geplaatst: 21 mei 2002 Ik had vanmiddag ineens dat ik mijn geluid kwijt was. Winamp kwam met de volgende error: no sound devices found. Please buy a soundcard first (or install proper drivers if you think that you have one). More info can be found at http://www.geocities.com/mmsystem002/ error code 2 windows error message er is een apparaat-ID gebruikt die buiten het bereik van het systeem valt Nu heb ik dus met geen enkele applicatie nog geluid (ook niet na een reboot), het apparaat werkt volgens windows goed. Het gaat in mijn geval om een Diamond Monstersound 2 MX300 (Aureal Vortex 2) onder Windows XP. Die geocities site bestaat niet meer, en over de error zelf vind ik enkel 2 thread op GoT van mensen die hetzelfde hadden maar geen oplossing. Misschien hier iemand wel? (de kaart opnieuw installeren heb ik nog niet gedaan, dat is een rot werk met allerlei hex edits e.d. dus dat probeer ik als laatste :)) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2002 Hoi, Misschien kom je hier ([url]http://www.vortexofsound.com/drivers/drv_wxp.htm[/url]) wat verder mee. Succes, Pieter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2002 Ik had de kaart wel prima werken, echter hij is ermee gestopt. Die drivers van je link had ik dus al geinstalleerd. Toch bedankt :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2002 Ik denk toch gewoon opnieuw installeren. Alles uit apparaatbeheer verwijderen wat aan je geluidskaart refereer; opnieuw opstarten en windows detecteer dan toch gewoon die geluidskaart? En wat bedoel je met: [color=red:576953dd36]een rot werk met allerlei hex edits e.d.[/color:576953dd36] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2002 Heb je de site van Hastec al afgezocht? die heeft ze ooit geleverd. (ik zal VTec zo wel ff mailen) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2002 Hoi' Gewoon met de botte bijl: software verwijderen, kast open -> kaart eruit, opnieuw opstarten-afsluiten, kaart erin -> opstarten drivers installeren... Succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2002 Wat er precies gaande is, is niet helemaal duidelijk maar wat @l al aangeeft: gewoon alle drivers er uit gooien en ook effe de geluidskaart fysiek uit je systeem halen en daarna er weer in zetten (eventueel ander PCI slot) en dan met de laatste drivers van bijvoorbeeld de [url=http://www.vortexofsound.com/drivers/drivers.htm]Vortex of Sound[/url] site installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2002 Vaak is het voldoende om alleen drivers te verwijderen (via apparatenbeheer) en daarna machine opnieuw opstarten. Dan herkent windhoos de kaart wel opnieuw en vraagt dan wel voor nieuwe installatie. Als problemen blijven bestaan kan je alsnog drivers verwijderen en de kaart ook even en dan weer verder gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2002 Persoonlijk heb ik betere ervaringen met het er ook uithalen van de geluidskaart. Op die manier laat je Windows effe zonder het probleem gevende produkt opstarten. Wanneer je hem er in laat zitten heb je vaak kans dat je in een soort probleem-circel blijft zitten. Door hem er effe uit te halen verbreek je deze circel als het ware. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2002 Met die hexedit bedoel ik dat als je langer als 2 minuten geluid wil dan moet je in het register e.d. wat aanpassingen doen, met bestanden gaan slepen. Rot werk. Met alleen drivers installeren wil het namelijk niet. Heb nu er maar een SB 128 in gezet, die werkte wel ... vaag probleem weer, maar ik heb weer muziek :) Fysiek die kaart eruit en er weer in bracht geen oplossing :( Bedankt voor het meedenken iig Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2002 [color=darkred:d573ad4893][/color:d573ad4893] Kaart misschien kapot ?[/i] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen