Ga naar inhoud

Geluidskaart probleem, totaal geen geluid meer :(


Aanbevolen berichten

Ik had vanmiddag ineens dat ik mijn geluid kwijt was. Winamp kwam met de volgende error: no sound devices found. Please buy a soundcard first (or install proper drivers if you think that you have one). More info can be found at http://www.geocities.com/mmsystem002/ error code 2 windows error message er is een apparaat-ID gebruikt die buiten het bereik van het systeem valt Nu heb ik dus met geen enkele applicatie nog geluid (ook niet na een reboot), het apparaat werkt volgens windows goed. Het gaat in mijn geval om een Diamond Monstersound 2 MX300 (Aureal Vortex 2) onder Windows XP. Die geocities site bestaat niet meer, en over de error zelf vind ik enkel 2 thread op GoT van mensen die hetzelfde hadden maar geen oplossing. Misschien hier iemand wel? (de kaart opnieuw installeren heb ik nog niet gedaan, dat is een rot werk met allerlei hex edits e.d. dus dat probeer ik als laatste :))
Link naar reactie
Ik denk toch gewoon opnieuw installeren. Alles uit apparaatbeheer verwijderen wat aan je geluidskaart refereer; opnieuw opstarten en windows detecteer dan toch gewoon die geluidskaart? En wat bedoel je met: [color=red:576953dd36]een rot werk met allerlei hex edits e.d.[/color:576953dd36]
Link naar reactie
Wat er precies gaande is, is niet helemaal duidelijk maar wat @l al aangeeft: gewoon alle drivers er uit gooien en ook effe de geluidskaart fysiek uit je systeem halen en daarna er weer in zetten (eventueel ander PCI slot) en dan met de laatste drivers van bijvoorbeeld de [url=http://www.vortexofsound.com/drivers/drivers.htm]Vortex of Sound[/url] site installeren.
Link naar reactie
Vaak is het voldoende om alleen drivers te verwijderen (via apparatenbeheer) en daarna machine opnieuw opstarten. Dan herkent windhoos de kaart wel opnieuw en vraagt dan wel voor nieuwe installatie. Als problemen blijven bestaan kan je alsnog drivers verwijderen en de kaart ook even en dan weer verder gaan.
Link naar reactie
Persoonlijk heb ik betere ervaringen met het er ook uithalen van de geluidskaart. Op die manier laat je Windows effe zonder het probleem gevende produkt opstarten. Wanneer je hem er in laat zitten heb je vaak kans dat je in een soort probleem-circel blijft zitten. Door hem er effe uit te halen verbreek je deze circel als het ware.
Link naar reactie
Met die hexedit bedoel ik dat als je langer als 2 minuten geluid wil dan moet je in het register e.d. wat aanpassingen doen, met bestanden gaan slepen. Rot werk. Met alleen drivers installeren wil het namelijk niet. Heb nu er maar een SB 128 in gezet, die werkte wel ... vaag probleem weer, maar ik heb weer muziek :) Fysiek die kaart eruit en er weer in bracht geen oplossing :( Bedankt voor het meedenken iig
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...