Ga naar inhoud

Minolta dimage 2300 niet in XP?


Aanbevolen berichten

Mijn digitale camera Minolta Dimage 2300 werkt niet goed in XP. In het driverprogramma waar je de foto's overzet zie ik alleen maar rode kruizen met 'unknown' eronder. Op een computer met win98 werkt het wel. De camera wordt wel herkend in XP (onder camera's), maar ook in bijv. Potopaint gebeurt hetzelfde, je moet namelijk dat programma gebruiken om de foto's op te halen. Verder zijn er geen software updates verkrijgbaar Wie weet raad?
Link naar reactie
Nee helaas voor jou weet ik hier ook geen oplossing voor. Heb zelf ook die camera en heb maar een dual-boot gemaakt: win '98 op C en XP op D. Het probleem zit bij de grote bedrijven, de drivers van de 2300 zijn niet geschikt voor xp, we moeten dus maar een nieuwe camera kopen. Heb de mijne nu bijna 2 jaar en wacht nog wel even, het gaat momenteel snel op het "digitale camera Front ". Sterkte
Link naar reactie
Een [b:41e285a63c]cardreader [/b:41e285a63c]is de ideale oplossing. Scheelt ook weer batterij verbruik van de camera. Bovendien kan je heel simpel foto's van de card naar harde schijf en van de harde schijf op de card zetten. Ik heb een sandisk cardreader reuze makkelijk en rete snel installatie is ook een eitje plug dat ding in een usb poort driver installeren klaar is kees De reader is er voor smartmedia kaarten en compactflash review/bespreking (in het engels) [url]http://www.steves-digicams.com/sandisk_imagemate_usb.html[/url] het gaat hier over installeren op win98 maar er zijn ook drivers voor winXP/win2000 en de hele zooi te vinden op de homepage van sandisk [url]www.sandisk.com[/url]
Link naar reactie
Tja...fotograven.....(!) Ben nog een tijdje bezig geweest om het met de "compatibiliteitsmodus" te proberen, maar het is mij niet gelukt. (Wat een woord he) Klik op de .exe van minolta met rechtermuis, kies voor eigenschappen en dan dat woord weer.... bij mij werkte het niet als ik voor W '98 koos. Misschien bij jou wel? Succes
Link naar reactie
Hee Chaoth, dit is een bekent probleem!! XP ondersteund geen twaindrivers meer, dus ff het volgende doen: Gewoon je camara aansluiten een als het goed is ziet je comp. je Dimage, gewoon je software installeren ondanks de opmerking van windows dat het geen officiele blabla.... Nu heb je dus de twain driver geinstalleerd!! Het enige wat je nu nog moet doen, is de Windows Image Acquisition (WIA) op uitgeschakeld zetten!! - Start - Configuratiescherm - Prestaties en onderhoud - Systeembeheer - Service Windows Image Acquisition (WIA) op uitgeschakeld zetten!!, via de eigenschappen.( WIA: Hiermee kunnen scanners en camera's afbeeldingen opnemen) ff een keer opnieuw opstarten en klaar is............... Werkt 100%!!! m.vr.gr. Braindrain :o
Link naar reactie
Je Dimage gewoon aansluiten, windows ziet dat en je software installeren, ondanks een waarschuwing dat het niet orginele etc. daarna: - Start - Configuratiescherm - Prestaties en onderhoud scherm - Systeembeheerscherm - Servicescherm Windows Image Acquisition (WIA) op uitgeschakeld zetten!! Opnieuw starten en klaar is .... werkt 100% :D :D :D
Link naar reactie
[quote="stelf01"][quote:26c7a3b137="@l"]XP pro-minolta dimage 2300- ..... Ik heb de 2330.Mijn filemanager(wincommander) ziet de camera (opslag) als hardeschijf.Kan dus direkt naar de Hd copyeren ,en nog snel ook. Software wou ook niet met XP.Dus.... :D[/quote:26c7a3b137] Njet... doet het niet! heb versie wincomander 4.03. Welke heb jij en zijn er misschien bepaalde instellingen nodig? (Ben niet echt een win-com user!!)
Link naar reactie
[quote="@l"][quote:2546823837="stelf01"][quote:2546823837="@l"]XP pro-minolta dimage 2300- ..... Ik heb de 2330.Mijn filemanager(wincommander) ziet de camera (opslag) als hardeschijf.Kan dus direkt naar de Hd copyeren ,en nog snel ook. Software wou ook niet met XP.Dus.... :D[/quote:2546823837] Njet... doet het niet! heb versie wincomander 4.03. Welke heb jij en zijn er misschien bepaalde instellingen nodig? (Ben niet echt een win-com user!!)[/quote:2546823837] Geen instelling nodig.Je moet de camera op de PC aansluiten(camera -setup)op PC zetten.Daarna wincommander opstarten,daarna moet je kijken bij kiezen HD (A,C,D enz) de camera,die zie je als laatste staan.Zoniet dan heb je een ander opslagchip als mij.Ik kan dus ook via pc copyeren naar en van camera,delete foto's in camera,gewiste foto"s (undelete) terug halen in de camera, enz, enz. veel sukses
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...