Ga naar inhoud

Communicatieprobleem PC <-> Canon PowerShot S40


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Canon Powershot S40 en een (3 maanden oude) PC met Win2k. Tot vandaag kon ik, wanneer ik foto's van mijn camara naar mijn computer wilde overzetten, gewoon de USB kabel aansluiten en de plaatjes overzetten. Twintig keer gedaan, nooit een probleem gehad. Wanneer ik nu de camera op de pc aansluit, gaat de camera aan (groen lampje), vervolgens zou het lampje geel moeten worden (camera heeft verbinding met de computer), maar dat gebeurt dus niet, hij blijft groen.. :cry: :cry: Kl*te dus. :evil: Het rare is dat de computer wel op een of andere manier doorheeft dat de camera is aangesloten, want in het venster bij control panel -> cameras and scanners staat 'ie gewoon en staat er 'camera is detected.' Een heel verhaal en ik hoop dat er iemand is die hier wél chocola van kan maken, want ik snap er he-le-maal niks meer van. Alle suggesties zijn dan ook welkom... Groeten, Pieter
Link naar reactie
Dank voor je reactie. Het probleem is inmiddels opgelost. Bij de hardware bleek dat mijn camera twee keer geïnstalleerd stond. :-? Eén van de twee verwijderen deed wonderen. :) Maa goed, dat lijkt me ook wel wat zo'n flashcardreader. Wat kost zo'n geval zo ongeveer? En moet ik nog ergens op letten als ik er een aanchaf of doen ze allemaal hetzlefde? Groeten, Pieter
Link naar reactie
[quote:e900728119="PJH"]Dank voor je reactie. Het probleem is inmiddels opgelost. Bij de hardware bleek dat mijn camera twee keer geïnstalleerd stond. :-? Eén van de twee verwijderen deed wonderen. :) Maa goed, dat lijkt me ook wel wat zo'n flashcardreader. Wat kost zo'n geval zo ongeveer? En moet ik nog ergens op letten als ik er een aanchaf of doen ze allemaal hetzlefde? Groeten, Pieter[/quote:e900728119] Er zijn cardreaders voor iedere cardsoort (smartmedia, compactflash I en compactflash II , en ga zo maar door) De readers zijn er in verschillende prijsklassen en van verschillende merken. het beste wat je kan doen is ff zoeken op het internet naar reviews van de verschillende readers. De reader die ik heb is er een van sandisk (lekker klein zo groot als je muis en rete snel bovendien heel simpel om te installeren) zal los nu ongeveer rond de 50 euro kosten maar vaak zijn er ook combinaties dwz een reader met een geheugenkaart en dan wordt het interessanter want dan ben je relatief goedkoper uit. Ik heb even naar een voorbeeld gezocht van wat ik bedoelde: [url]http://www.dixons.nl/Store/productList/ProductSearch.asp?ProductSearch=sandisk[/url] (let op dit is ff een voorbeeld er zijn andere readers en andere winkels waar je ze kan krijgen) Dingen waar je opmoet letten zijn : De soort aansluiting :usb, parallel, serial Is de reader geschikt is voor het soort kaart dat je gebruikt (smartmedia kaarten kunnen niet gelezen worden in een compactflash reader) Zijn er drivers van de readers voor het besturings systeem dat je gebruikt meestal zit er een cd bij met drivers. Het wil nog wel eens voorkomen dat er geen winxp drivers opstaan het is dan best wel handig om te weten of er winxp drivers zijn te vinden bijv. op de site van de fabrikant. en het belangrijkste vergelijk de verschillende cardreaders en lees reviews/besprekingen over verschillende cardreaders en als je een keuze hebt gemaakt zoek dan ff uit waar hij het goedkoopst is (houd hierbij rekening met eventuele verzendkosten)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...