Ga naar inhoud

CD-brander versus cd-speler


Aanbevolen berichten

Leuk een nieuwe cd-brander gekocht. Aansluiten die hap. Brander als master, cd-speler als slave. Wat denk je......niet meer vooruit te branden, of te wel....hij doet het niet (de speler). Als ik de speler aansluit als master zonder de brander, dan doet hij het dus wel. Pentium 1 - 40 mb geheugen - win98. Wie kan mij helpen ?
Link naar reactie
Als ik via de bios de sm en ss op auto zet, dan ziet hij er maar 1-tje ik heb ook al geprobeerd om hem aan de harde schijf te hangen, maar dan blijft het systeem ook te hangen. (of maakt het uit in welke volgorde ik ze aan de kabel koppel?) Volgens mij moet hier toch een oplossing voor zijn. (eerder heeft er een philips brander aan gehangen).
Link naar reactie
Mobo is short for MOederBOrd. MAW, het kan zijn dat er in de software van je moederbord BIOS iets niet helemaal lekker zit (da's niet geheel onwaarschijnlijk namelijk) Even de site van je Mobo gfabrikant bezoeken dus en kijken of daar een update is voor je BIOS (een hoger versie nummer). Ik weet niet of de brander een volledig nieuw model is (bijv een 40X writer ofzo) maar ook daar is het niet ongewoon dat er naa een tijdje een zgn. Firmware update uitgebracht wordt (update voor de besturingssoftware van je brander) Controleer die dus ook even.
Link naar reactie
Je zegt dat je een Pentium-I hebt, hoeveel MHZ ? Merk Mobo ? Welk type HD heb je ? IS ie AV ? 40 Mb geheugen ? Welk brander heb je gekocht ?Kortom graag wat uitgebreide info van je hardware etc.. Het zou kunnen dat je systeem in bepaalde opzichten te traag is. :P Je moet voor het branden wel alle andere pgm's uit zetten, schijven defragmenteren etc.. Burn Proof is een mooie techniek maar het is geen wondermiddel. oh ja : zoals HJS vroeg : jumper instellingen etc :P
Link naar reactie
heren en dames, hartstikke bedankt voor alle adviezen maar ik ben nu al zo lang met deze computer bezig dat ik het opgeef. (na 3 dagen) Ze is niet van mij en ik vind dat de eigenaar nu maar eens naar iemand moet gaan die er veel meer verstand van heeft dan ik. Bedankt allemaal P.s. het is een Pentium 1 / 166 mhz / 40 mb. Dma instellingen zijn goed. 6 gb. harde schijf :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...