Ga naar inhoud

CDrom KABEL past niet


Aanbevolen berichten

Kheb een oude P120 ter observatie. Kwil hier win98 opzetten, maar de CDromspeler wordt niet herkend. Heb een andere Cdromspeler waar een flatcable in past met meer gaatjes dan de oude CDromspeler. Mijn vraag: bestaan er kabels met aan de ene kant 'weinig gaatjes', zodat de kabel op het oude moederbord past, en met aan de andere kant 'meer gaatjes' zodat ie in de nieuwe cdromspeler past?? Wie helpt?! Groeten, Esther.
Link naar reactie
Hoi Ester, Vaag staat mij nog iets bij uit de beginperiode van de CD Rom dat er wat verschillende standaards waren voor het aansluiten van een CD drive. Op een oud i/o anex sound board heb ik indertijd gezien dat er drie aansluitingen waren. Een systeem vlg panasonic met een lookalike aansluiting als ide en een sony aansluiting met een beperkter aantal pinnetjes. Naar mijn bescheiden mening ben je bezig een sonyachtig apparaat aan te sluiten. Alipapa ps Bij ~nieuwe hardware~ en zelf zoeken vind je onder CD Rom de Mitsumi-Panasonic en Sony hardware.
Link naar reactie
[quote:e7f23fe977="B-lennium"]ik denk dat de `andere Cdromspeler` een scsi model is. deze hebben 60 aansluitingen, [/quote:e7f23fe977] Het zal inderdaad SCSI zijn en daar heb je een apparte controller voor nodig, maar een standaard SCSI-II aansluiting heeft 50 pins en geen 60! er bestaat wel weer 68 pins maar dan praten we over UW-SCSI.....
Link naar reactie
[quote:2a53228d41="EstherR@zonnet.nl"] Mijn vraag: bestaan er kabels met aan de ene kant 'weinig gaatjes', zodat de kabel op het oude moederbord past, en met aan de andere kant 'meer gaatjes' zodat ie in de nieuwe cdromspeler past?? Wie helpt?! Groeten, Esther.[/quote:2a53228d41] Ik heb zelfde type IDE voor mijn oude HP colorado tapestreamer. Het bestaan dus wel (zo'n verloopstukje), maar het is moeilijk te krijgen. Moet je effe naar PC dump beurs of zo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...