Ga naar inhoud

Digitale Videocamera


Aanbevolen berichten

Heb een JVC DV camera en wil graag de opnames van onze kleine meid bewerken op de PC. Mijn PC is qua configuratie prima geschikt hiervoor. Verder heb ik videobewerkingssoftware van WinCinema. Wie kan mij vertellen hoe ik de digitale camera het beste aan kan sluiten op mijn PC? Via de fire-wire poort, USB of wellicht S-vhs... Heb hier nog geen ervaring mee en weet zodoende niet wat kwalitatief het beste is. :roll: Graag jullie reacties, ook vwb andere, mogelijk betere, videobewerkingssoftware. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Welke input/output mogelijkheden heeft die camera? Zelf werk ik met een Sony camera en heb deze via Firewire aangesloten op mijn computer. Deze camera beschikt over een DV in en output. Inlezen doe ik met Studio 7 van Pinnacle (trial versie op www.pinnacle.sys.com). Terugschrijven eneveens. Je camera moet deze mogelijkheden dus wel ondersteunen. In principe moet dit met een USB aansluiting ook kunnen. Een Firewire kaartje kost je de kop niet. Wel moet je dan via JVC een kabel zien te krijgen om de camera te koppelen aan het kaartje. De video bewerk ik met Ulead Video Editor (trial versie te downloaden op www.ulead.com). In vrijwel alle gevallen schrijf ik de gemonteerde video eerst terug naar de DV camera om daarna in sommige gevallen vanaf de DV camera de video naar een VHS-band te schrijven (kwaliteitsverlies). aajee
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...