Ga naar inhoud

HD problemen.. of iets anders ?


Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken komt er uit m'n systeem af en toe vreemd hoog gepiep, waarvan ik er redelijk zeker van ben dat 't uit m'n harddisk komt. Soms gaat 't over, dan kan ik verder, maar soms houdt het aan en loopt de pc vast. Als ik dan op de Reset knop druk, heb ik bij het opstarten geen harddisk volgens bios. Echt uit- en weer aanzetten en hij ziet de HD weer wel. Ik heb Seagate's Seatools disk diagnostics gedraaid, (alle tests, alleen schijfoppervlaktest na 20min afgekapt) maar volgens deze tool is de HD fysiek en electronisch prima in orde. De storingen lijken me niet gerelateerd aan een specifiek programma, en ook niet een bepaalde partitie. Ik verdenk nu het moederbord... Abit KT7, Duron800 Seagate ST330630 30GB
Link naar reactie
Omdat je bijna zeker weet dat de hoge piep toon van je harddisk komt denk ik dat het lager langzaam de geest aan het geven is. Een dergelijk probleem is meestal niet te ontdekken met programma's die geschreven zijn voor een opervlakte test. Komt het probleem steeds sneller naar voren dan kan je er wel haast zeker van zijn dat dit het boven omschreven probleem is. Let even op je garantie tijd. Maak steeds backups en als de zaak echt vast loopt direct naar je leverancier gaan. Nu gaan heeft geen zin omdat het probleem permanent aanwezig moet zijn wil je in aanmerking komen voor garantie.
Link naar reactie
Als je er echt 100% zeker van ben dat het van je harddisk af komt, zal ik meteen aanspraak maken op de garantie. Precies wat je zegt; wat nou als hij 1 dag NA je garantie periode de geest geeft? Dan krijg je echt helemaal niks meer terug. Zo'n geluid is niet normaal en aantoonbaar een fout. Je hoef echt niet te wachten tot hij helemaal niks meer doet. Dus inpakken dat ding (alleen als je er zeker van bent dat het geluid van de HD afkomstig is)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...