Ga naar inhoud

Partitioneren & Windows ME


Aanbevolen berichten

Geachte computerkenners, Ik weet niet of dit topic in het goede forum-onderdeel zit, maar ik waag het maar op..... Ik heb een vraag. Een vriend van me heeft een Windows ME-probleem. Nu heeft hij besloten om Windows ME opnieuw te installeren, maar daarbij wil hij ook zijn harde schijf partitioneren. Nu vragen hij en ik ons af of je de harde schijf nog kan partitioneren nadat je Windows ME al hebt geïnstalleerd, of dat je dat op een andere manier moet doen, nog voordat Windows ME al geïnstalleerd is. Dat zou dan wel problematisch zijn, want hij kan (door een of ander registerprobleem) Windows niet meer in..... Tips, anyone? Alvast bedankt voor het beantwoorden! :smile: Groetjes, Rob
Link naar reactie
[quote:13fe763f31] Op 15-05-2002 14:03 schreef bobbie: Dat zou dan wel problematisch zijn, want hij kan (door een of ander registerprobleem) Windows niet meer in..... [/quote:13fe763f31] Dit is toch niet problematisch? Je hebt twee opties zoals je zelf al zegt. Partitioneren voor de installatie. Dit gaat in DOS via het programma fdisk dat op de opstartdiskette staat (Na het partitioneren wel de partities formateren). Of de tweede optie, na een nieuwe installatie en dan kan het inderdaad met Partition Magic (vanaf versie 6.0 voor WinME) Ik denk dat het voor een leek makkelijker is om via Partition Magic te partitioneren. Succes
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik wilde hetzelfde (2 partities maken, nu heb ik alleen C ; windows 98se) maar partition magix 6.0 of 7.0 doen niet wat ik vraag ; wel is er 8 gig vrije ruimte op de schijf (totaal 12 gig) en ook heb ik disc onderhoud en register onderhoud gedaan ; ik weet niet hoe ik het gedaan krijg ; iemand die het wel weet ?
Link naar reactie
Je moet in ieder geval werken met diskette's van part magix? Je kunt bij part magix (6 en 7), 2 boot diskette's maken(altijd doen) start de computer opnieuw op en plaats disk1(de rest op scherm volgen) Je ziet in part magix de ruimte van jouw schijf afgebeeld als een lang-werpige balk. Ga met cursor op de balk staan en klik rechtse muisknop. Daar zie je (iets van)make ... staan ,klik links en vervolgens gaat de rest vanzelf. Zorg wel dat je na het partitioneren tussen die twee volumes met labels een extensie heb staan. Dus een primaire c: vol bv:piet een logische extensie een logische (bv: D) vol bv:jan SUCCES, [/i]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...