Ga naar inhoud

HD extern aansluiten


Aanbevolen berichten

Hetzelfde principe geldt voor een USB 2.0 interface. Bij Alternate heb ik een 40 GiB schijf met USB interface zien staan voor € 199,00 en volgens mij zijn de firewire versies nog een stukje duurder. Voordeel van USB is dat tegenwoordig elke PC wel USB heeft (nog niet het geval met firewire), zodat je die probleemloos aan elke PC kunt hangen. Werkt dan mogelijk wel met USB 1.1 in plaats van 2.0 maar werken doet het.
Link naar reactie
Nou, dat hoeft niet een nadeel te zijn. De behuizing is ook los verkrijgbaar en dan kun je er zelf een HDD in zetten. Deze interface werk dus ook met USB 1.1 (langzamer uiteraard). Verder kun je tegenwoordig ook USB 2.0 op een PCI insteekkaart krijgen. Opties te over. [ Dit bericht is bewerkt door: Binary op 2002-05-15 17:59 ]
Link naar reactie
Firewire gaat tot 1.2GBit/sec (150MByte); gevonden op http://www.1394ta.org/Technology/About/faq.htm , punt 13. Dat is theoretisch dus snel genoeg. USB 2.0 gaat tot 240 MB/sec (30 MByte); gevonden op http://www.intel.com/pressroom/archive/backgrnd/cn22399c.HTM . Dat zou theoretisch niet eens genoeg zijn voor ATA33. Bedenk verder dat het niet verstandig is je IDE kabels te verlengen (als dat nodig mocht zijn). Er is een specificatie voor de lengte. Je kunt eventueel nog SCSI overwegen _________________ In a world without fences, who needs Gates? [ Dit bericht is bewerkt door: Wim Sturkenboom op 2002-05-16 09:39 ]
Link naar reactie
[b:c673ba6303]How fast is USB 2.0[/b:c673ba6303] You can transfer data between the computer and peripherals 40 times faster than the original USB. Hi-speed USB technology offers transfer rates up to 480 Mbps (megabits per second) compared to USB 1.1 devices, which transfer at speeds of 12 Mbps. For example, it would take 1.1 minute to download a 100 MB file with USB 1.1 devices in a sustained, optimal condition, while with USB 2.0 it takes 1.6 second to transfer the same file. (Zie: [url]www.iogear.com/press/pdf/10thingsusb2.pdf[/url]) Op www.digit-life.com/articles/usb20vsfirewire kun je zien dat USB 2.0 [i:c673ba6303]sneller[/i:c673ba6303] is dan Firewire: 480 Mbps tegen 400 Mbps.
Link naar reactie
Tja, da's een goede vraag. Laat ik het zo stellen: voor zover ik zo vlug even kan vinden op internet is Intel de enige die voor USB 2.0 een snelheid van 240 Mbps opgeeft. Ik geloof best dat dat een tijdje geleden de bedoeling was, maar kort na de verschijning van Firewire was de USB 2.0 opgekrikt naar 480 Mbps. En dat is intussen al weer ruim een jaar geleden. Als je dat niet voetstoots aanneemt (wat natuurlijk mag), dan moet je maar eens kijken op www.cmtcables.com waar de volgende zinsnede staat: USB 2.0 has a raw data rate at 480 Mbps and is rated 40 times faster than its predecessor interface USB 1.1, which tops at 12 Mbps. Originally, USB 2.0 was intended to go only as fast as 240 Mbps, but then, USB 2.0 Promotor Group increased the speed to 480 Mbps in October 1999. En daar ben ik het volslagen mee eens. PS: En als je de daar vermelde link naar Intel kiest, dan zul je zien dat ook Intel daar de (volgens mij) juiste snelheid op haar site vermeldt.
Link naar reactie
ik geloof dat er ondertussen al weer een opvolger van firewire is aangekondigd, die weer sneller is dan usb 2.0, het is allemaal een beetje belachelijk, ze konden beter met een van de twee door gaan. voor een externe harddisk voor videobewerking zou ik zeker firewire of usb 2.0 nemen, i.v.m. de hoge doorvoorsnelheid van deze verbindingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...