anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 IK heb wel eens wat bij Alternate gekocht (via de site) maar als ik dit nu allemaal lees dan is het voor mij over daar!!!!!!!!!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 Dat zal wel meevallen. Het lijkt mij echter verstandiger om de hardware bij een winkel op te halen zodat je het ter plekke kan controleren. Misschien is het dan toch beter, zoals ik al eerder gezegd heb, om bij een zaak dichter in de buurt te shoppen. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 Reeds in het jaar 2001 heb ik besloten NOOIT meer iets te kopen bij Alternate. 1e Reden: Een CD-writer besteld (was uit voorraad leverbaar zei de telefondame) en na 2 weken bleek hij nog niet eens in hun bestelsysteem te staan.......!!!! "Foutje mijnheer". Opnieuw besteld en was na 1 week leverbaar. Vriend van mij werk in Ridderkerk en ging hem ophalen..... Was niet meer voorradig! Voor niets geweest. 2e reden: Een Olympus 3040 dig. camera besteld. Ik zou binnen 1 week bericht krijgen....... Niets dus. Ze konden hem toch niet leveren. Op de site stond dat hij uit voorraad leverbaar was....!! Bedrijven die zo met mij omgaan, verzieken het bij mij voor ALTIJD, en ik vertel het ook aan IEDEREEN door die het maar wil horen. Trek je eigen conclusies en ik hoop dat Alternate dit allemaal leest. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 [quote:3262864078="spiderned"]Ik heb van betrouwbare bron vernomen dat ze volgend jaar gaan verhuizen naar een ander pand wat dan 1,5 keer groter word. Dus als er echt zoveel klachten over hun zijn, hadden ze dat toch ook niet kunnen doen.[/quote:3262864078]Nog nooit van UPC-Chello gehoord?? De grootste kabelbouwer van Nederland. Werd steeds maar groter en groter. En maar nieuwe gebouwen neerzetten. Inmiddels 99,9% failliet.... Komt niet alleen door hun hoge investeringen, maar zeker ook door hun lompe houding t.o.v. de klanten en de geleverde wanprestaties in het land. Veel klanten zijn niet gek. Voor mij heeft UPC dezelfde houding als Alternate. Waardeloos dus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 Geen binding met Alternate. Nog nooit daar wat gekocht. Maar oh oh, wat lees ik hier toch allemaal. Tja, daar moet je van schrikken. Neemt iemand nog moeite Alternate te waarschuwen over hoe men over ze denkt ? Tsjongejonge... Is wellicht wel een optie om te doen, want wellicht weten ze het niet eens. Kunnen ze er in ieder geval wel iets aan gaan doen om het imago te verbeteren. Groet, Aswin Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 [quote:2da4494cdd="roeske"]Nog nooit van UPC-Chello gehoord?? [/quote:2da4494cdd] Ik schrijf dit bericht dmv een account van Chello. Hoe kan je nou UPC met Alternate vergelijken. In UPC is bewust geld ingepomp om een grote investering te doen die zich (nog) niet terug heeft betaald. Moet je eens op bv een zaterdag bij Alternate langsgaan. Mag je van geluk spreken als je binnen een uur weer buiten bent, met gemiddeld 10 man achter de verkoop balie. Zijn dat dan allemaal ontervreden klanten??? Trouwens, over UPC ben ik ook niet ontevreden; [b:2da4494cdd]IK[/b:2da4494cdd] merk niks van hun dreigende faillisement. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 Het gaat me niet om het vergelijken van de [color=red:06645ea053]activiteiten[/color:06645ea053] van Alternate en UPC-Chello. Ik vergelijk alleen hun [color=red:06645ea053]non-service [/color:06645ea053]en zie daarin overeenkomsten. Alleen het feit dat Alternate een groter gebouw neerzet, zegt nog helemaal niets over hun service. En jij probeert met een groter gebouw van Alternate te suggereren dat het wel goed zal zitten met hun service.... Nou daar denken een heleboel andere serieuze mensen dus wel anders over. Over UPC-Chello gesproken: nimmer over klachten gehoord die zelf door de nationale ombudsman als serieus aangemerkt zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 [quote:4711d4de63="spiderned"]Mag je van geluk spreken als je binnen een uur weer buiten bent[/quote:4711d4de63]DAT bedoel ik nou met [color=red:4711d4de63]non-service[/color:4711d4de63]. Ik hoef heus niet binnen een paar minuten geholpen te worden, maar een uur voor een aankoop die je als verkoper niet meer hoeft te demonstreren?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 [quote:b38e4a8ccd="roeske"][quote:b38e4a8ccd="spiderned"]Mag je van geluk spreken als je binnen een uur weer buiten bent[/quote:b38e4a8ccd]DAT bedoel ik nou met [color=red:b38e4a8ccd]non-service[/color:b38e4a8ccd]. Ik hoef heus niet binnen een paar minuten geholpen te worden, maar een uur voor een aankoop die je als verkoper niet meer hoeft te demonstreren??[/quote:b38e4a8ccd] Jij bent blijkbaar daar dus nog nooit binnen geweest. Ik bedoel daarmee dat het heel druk is en gemiddeld 20 man voor je zijn. En als iedereen slecht geholpen en maar een beetje afgescheept zou worden, zouden die mensen toch niet terug komen. Vergeet niet dat Alternate 1 van de grootste (zo niet grootste) pc postorder bedrijf van Nederland is. En als er dan hier een paar mensen een klacht hebben is het dus helemaal niets. Waarom heb ik dan nog nooit problemen met hun gehad. Ik heb voor honderden kilo's en voor duizenden euro's in de afgelopen jaren bij hun gekocht en ALS ik al een probleem had, het binnen een uur was opgelost. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2002 [quote:1a075e8c8a="roeske"]Over UPC-Chello gesproken: nimmer over klachten gehoord die zelf door de nationale ombudsman als serieus aangemerkt zijn?[/quote:1a075e8c8a] Zal allemaal best, maar IK heb geen klachten, en ga me nu niet vertellen dat ik hier met mijn ogen dicht achter mijn scherm zit. Het bv posten hier op C!T gaat me al maanden zonder storingen (bij UPC-Chello) heel goed af. En ik ben ook (zeker nu in dit topic) serieus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2002 Zelf heb ik geen enkele ervaring met Alternate, dus ik kan niet over ze oordelen. Wel het volgende: Iedere zaak heeft vanzelfsprekend zowel tevreden als ontevreden (ex)klanten. Dat is niet meer dan normaal, ervanuit gaande dat er mensen werken en dat men winst wil maken. Natuurlijk zijn er zaken waarover een een buitengewoon groot percentage klanten ontevreden is, in dat geval spreken we van een slechte zaak. Feit is dat je niet kunt uitgaan van anecdotes van een relatief kleine groep mensen om te bepalen of een zaak "goed" of "slecht" is. Daarvoor zou je een veel grotere, random steekproef nodig hebben. Totdat een dergelijke test gedaan is hebben de voorstanders, noch de tegenstanders van Alternate een been om op te staan. Natuurlijk heeft iedereen recht op een mening, en het hebben van een comfortabel gevoel als je een aankoop doet is zeker belangrijk. Maar laten we er ook rekening mee houden dat omdat onze meningen over Alternate slecht gefundeerd zijn ze niet de moeite waard zijn ons over op te winden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2002 [quote:8cec1c5105="egslim"] Maar laten we er ook rekening mee houden dat omdat onze meningen over Alternate slecht gefundeerd zijn ze niet de moeite waard zijn ons over op te winden.[/quote:8cec1c5105] Sorry hoor, maar slecht gefundeerd? Dan heb je mijn posts niet goed gelezen, want wat is nu een betere reklame als ik kan zeggen dat ik in al die jaren en na zoveel transacties nog NOOIT een probleem met Alternate heb gehad. En NEE, ik werk NIET bij Alternate :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2002 [quote:025e6047b7="spiderned"][quote:025e6047b7="egslim"] Maar laten we er ook rekening mee houden dat omdat onze meningen over Alternate slecht gefundeerd zijn ze niet de moeite waard zijn ons over op te winden.[/quote:025e6047b7] Sorry hoor, maar slecht gefundeerd? Dan heb je mijn posts niet goed gelezen, want wat is nu een betere reklame als ik kan zeggen dat ik in al die jaren en na zoveel transacties nog NOOIT een probleem met Alternate heb gehad. En NEE, ik werk NIET bij Alternate :lol:[/quote:025e6047b7] Dan heb je mijn post ook niet goed gelezen, :lol: Al die transacties van jou zijn slechts een ontzettend minieme fractie van het totale aantal transacties van Alternate. Uit een dergelijk [i:025e6047b7]relatief[/i:025e6047b7] kleine greep ervaringen is het statistisch onmogelijk een betrouwbare conclusie te trekken. Datzelfde geldt ook voor de ervaringen van jouw tegenstanders in deze discussie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2002 Ik wil aan deze discussie het volgende toevoegen: Ik heb in mei een peeceetje bij elkaar gesprokkeld bij Alternate. Nu had ik thuis het probleem dat mijn LCD-scherm een beetje vreemd deed en mijn MOBO (Asus P4B) piepte abnormaal wanneer ik opstartte. Echt zo'n afgebroken piepje. Ben vervolgens eerst teruggegaan met mijn MOBO. Daargekomen werd ik eerst door een of andere sukkel geholpen die inderdaad echt dacht dat hij het beter wist en probeerde mij af te schepen met een verhaal dat dit zo hoorde. Ik een grote smoel opzetten natuurlijk. Tien van die pikkies erbij... Allemaal wisten ze het beter dan ik. Uiteindelijk heb ik ze met wat termen met een mond vol tanden laten staan. Ik kreeg gewoon een nieuw mobo (zij het na enige druk van mijn kant). Kwam daarna thuis en het probleem was nog niet verholpen. Ook stoorde ik mij steeds meer aan mijn Lcd-scherm. Ben dus vervolgens met mijn hele kast en mijn scherm teruggegaan. Werd daar geholpen door een olijk dikkertje met een zonnebril. Aardig gassie en heel relaxt. Heb een nieuw mobo en scherm gekregen (zonder zeuren). Ben nu blij, alhoewel; mijn mobo piept nog steeds raar, maar daar ben ik inmiddels aan gewend. Conclusie: het is maar net wie je daar bij de rep.afdeling treft en je moet zelf ook niet monddood zijn. Met een beetje grote bek kom je al een heel eind... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2002 Misschien dat jullie allemaal net pech hebben gehad. :wink: Want ik heb zojuist mijn nieuwe monitor die ik bij heb besteld heb binnengekregen binnen de afgesproken levertijd van 24 uur (!) en deze werkt perfect. Hij was goed verpakt (wat weer de nodige rommel gaf) en had verder geen beschadigingen. Overgins denk ik dat wel meer winkels hier last van hebben, als je er tenminste online kunt kopen. Ik denk dat het inderdaad veel gooi en smijt werk is bij de post en dat daardoor problemen ontstaan. Verder zal ik zolang het nog goed gaat zeker niet stoppen met het bestellen van dingen bij Alternate. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2002 [quote:09f5eb8424="Boerke87"]Misschien dat jullie allemaal net pech hebben gehad. :wink: Verder zal ik zolang het nog goed gaat zeker niet stoppen met het bestellen van dingen bij Alternate.[/quote:09f5eb8424] Zo heeft natuurlijk iedereen zijn voorkeur waar hij wel en niet wat koopt. Ik doe dat vaak bij een winkel in Leiden, via de site kan je alles bestellen en krijg je direct een mail terug over het hoe en wat wanneer het voorradig is. Heb daar inmiddels al meerdere systemen voor collegas besteld en nog zonder negatieve ervaringen. Bij Alternate zou ik nog wel eens goed moeten nadenken voordat ik daar wat bestel na het lezen van dit allemaal. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2002 Of er veel mensen tevreden zijn over Alternate vind ik eigenlijk niet zo erg relevant. De toets of een bedrijf betrouwbaar is vindt naar mijn mening pas plaats op het moment dat er iets fout gaat. Hoe wordt je als klant dan behandeld? Natuurlijk zullen meer dan 90% van de geleverde goederen in orde zijn, want anders zouden ze al lang failliet zijn. Maar hoe denk je er over om buiten je schuld een schadepost van € 130.-- op te lopen? En op hun eigen website www.alternate.nl/html/help/herstellerservice/maxtor.html wijzen ze op een alternatieve manier waar ik nu gebruik van zal moeten maken. Dus is hun houding niks meer dan onwil, want ze kunnen deze schijf gewoon weer bij Maxtor claimen. Moet is daar nu blij mee zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2002 Ja, dat is idd erg karig (ref. aan die alternate-link). Er bestaat verschil tussen winkelgarantie en fabrieksgarantie. Middels die aangegeven werkwijze, verwijzen ze klanten van Alternate naar de fabrikant voor de garantie. Meestal heb je een 8 dagen of 2 weken garantie na aankoop (omruilgarantie, niet goed - geld terug etc...) Ik zie dat Alternate dat op haar HDD's van Maxtor niet levert. Vreemd, zeer vreemd. Opzouten klanten, ga maar zeuren bij de fabrikant / importeur Maxtor ! (da's eigenlijk wat ze zeggen) Hmmm.. ? Groet, Aswin Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2002 Ja nou oke, het zal allemaal wel. Ik heb iig nog niks slechts meegemaakt dus zie ik geen reden om daar niet meer te kopen. En als je slechte ervaringen met een bedrijf heb, zal ik daar zelf niet meer kopen, maar laat bv niet mijn oren hangen naar een paar mensen die nu toevallig ontevreden zijn over een bedrijf. Het zijn er maar een paar en dan ook nog uit het hele land. Ik denk als we het hier hebben over bv. Vobis of zo, er ook weer een heleboel tegemstandes en voorstanders zullen zijn. Dus eigenlijk zinloos om over door te gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2002 [quote:f015a71ebd="spiderned"][quote:f015a71ebd="roeske"][quote:f015a71ebd="spiderned"]Mag je van geluk spreken als je binnen een uur weer buiten bent[/quote:f015a71ebd]DAT bedoel ik nou met [color=red:f015a71ebd]non-service[/color:f015a71ebd]. Ik hoef heus niet binnen een paar minuten geholpen te worden, maar een uur voor een aankoop die je als verkoper niet meer hoeft te demonstreren??[/quote:f015a71ebd] Jij bent blijkbaar daar dus nog nooit binnen geweest. Ik bedoel daarmee dat het heel druk is en gemiddeld 20 man voor je zijn. En als iedereen slecht geholpen en maar een beetje afgescheept zou worden, zouden die mensen toch niet terug komen. Vergeet niet dat Alternate 1 van de grootste (zo niet grootste) pc postorder bedrijf van Nederland is. En als er dan hier een paar mensen een klacht hebben is het dus helemaal niets. Waarom heb ik dan nog nooit problemen met hun gehad. Ik heb voor honderden kilo's en voor duizenden euro's in de afgelopen jaren bij hun gekocht en ALS ik al een probleem had, het binnen een uur was opgelost.[/quote:f015a71ebd] [b:f015a71ebd] 10[/b:f015a71ebd] man achter de balie is wel heel erg overdreven. Ik kom zelf ook vaak bij alternate,en er staan nóóit meer dan 5 á 6 man achter de balie. En daar lopen iig een stel grote eikeltjes tussen.Van die n00bs die denken dat alleen hún alles weten. Ook vind ik dat ze véél te weinig tijd voor een klant nemen. Ze werken je het liefst zo snel mogelijk weg om de volgende klant te helpen.Dat gevoel heb ik meestal. Er lopen best wel aardig medewerkers ook,maar er lopen téveel sukkels tussen. Er loopt tegenwoordig trouwens ook een leuke vrouwelijke medewerkster :D De technische dienst daar is gewoon een klerezooi. Heb daar welles gestaan,met problemen met een nieuw gekocht mobo.Heb er wel 3 kwartier gestaan,en veel klanten zien gaan en komen,maar de meesten liepen te klagen.[/b] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen