Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Wil ik een router maken met Freesco, neem ik daar een 386 voor, maar wat blijkt ik heb 6-8 MB intern nodig, terwijl er maar 4 MB in zit. Geen probleem EDO-ram heb ik nog liggen, maar wat blijkt er in te zitten aan geheugenbanken? alleen 18+11 (30 waarvan pin 19 weg gelaten is)pins geheugen. Ik had dit nog nooit gezien. Hoe heet het? want dan kan ik er naar op zoek (bij de schroothandel?)
Link naar reactie
[quote:8aed98038e] Op 12-05-2002 22:58 schreef Bosje: Dit is 30 pins geheugen. Let op, die moet je er per 4 inleggen. ze moeten alle 4 dezelfde zijn. [/quote:8aed98038e] Als je een 386SX systeem hebt, dan gaat het per twee (tenminste zo zou dat moeten werken). Ik heb nog wel 1 MB thuis liggen. Dus als je geïnteresseerd bent? Tja, en die 4 MB's, die kan ik ook wel gebruiken. Helaas is kopen weggegooid geld. Een tweedehands computer met 72 pins geheugen is goedkoper. Overigens zag ik op de beurs Pentium bordjes met CPU, maar zonder geheugen. Dus als je al EDO hebt, want die heb ik dus zelf niet, dan is zelfs dat een optie. Kosten vanaf 30 euro. Ook niet goedkoop, maar wel een betere investering omdat je er een sneller en moderner systeem aan overhoudt.
Link naar reactie
Ik snuffel nog even naar "30 pins" geheugen. Hoe zie ik dat ik even/oneven pariteits heb? Ik zoek geen sneller/beter systeem. Elke pc waar freesco op draait is oke. En het zou leuk zijn als de kids er DOS-spelletjes uit de oude doos op kunnen draaien. Mocht het allemaal niet lukken dan ontmantel ik de pc. Geef me alvast je e-mail adres dan hoef ik die blokjes niet bij het oud vuil te zetten. Mijn adres is van.pomeren@hccnet.nl
Link naar reactie
[quote:f268ec98d3] Op 13-05-2002 20:59 schreef RvP: Ik snuffel nog even naar "30 pins" geheugen. Hoe zie ik dat ik even/oneven pariteits heb? [/quote:f268ec98d3] Dat even/oneven is niet interessant. Het gaat erom of je een pariteit test kan doen of doen. Of dat kan, kun je aan het aantal chipjes zien op het 30 pins geheugen simmetje. Veelvoud van 8 of 2: geen pariteit chip. Pakweg 9 (8 + 1) of 3 (2 + 1) of een veelvoud daarvan: pariteit chip aanwezig. Bekijk nog wel de naamgeving van de chips. Bij 8 of 9 chips zijn deze vaak allemaal hetzelfde. Bij 3, dan zal eentje een andere nummer code hebben. Maar op zich maakt het niet zoveel uit. De computer geeft een foutmelding als de Bios verkeerd staat ingesteld. Dus dan even die instelling goed zetten. Mijn email adres staat bij dit bericht, klik op dat mail envelopje onder dit bericht. Overigens je kan ook ingaan op dat aanbod van jeroentje1983. Ik hoor het wel. Succes!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:7214e7556f="jeroentje1983"]Ik heb hier nog wel een werkende 486 liggen met 16MB geheugen. Ik sta op het punt om deze kast bij het grof-vuil te zetten..... dus als je m wilt hebben...... Ok.....dan heb je toch een iets beter systeem...maar toch ook gratis[/quote:7214e7556f] Ik heb wel interesse in het geheugen, maar ik weet niet of je dit apart weg wil doen. Zou je even kunnen nachecken of het 30-pins is? Alvast bedankt Mvg, Eddy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...