Ga naar inhoud

Hoe betrouwbaar is een IBM harde schijf?


Aanbevolen berichten

[quote:1030c283e9] Op 14-05-2002 14:25 schreef EJR: Ik verbaasde me ook al over die 8 uur dat zo'n schijf zou kunnen draaien, zeker omdat IBM-schijven ook in professionele omgevingen gebruikt worden (en dan draaien die schijven 24x7). [/quote:1030c283e9] Op de school waar ik onderhoud uitvoer staan Compaq Proliants met een SCSI Raid configuratie. De HD's zijn Compaq en Seagate. Er sneuvelt er nog wel eens eentje, voor continu gebruik waarschijnlijk normaal. MTBF is de factor die telt. Ik ben benieuwd wat de realistische waarde is voor een IBM schijf, 8000 uur (1 jaar continu gebruik)? of toch wat minder of juist wat meer?
Link naar reactie
:-? Zojuist een IBM schijf ontvangen van X-Ray. Nou ja, eigenlijk van mijn buurvrouw, ik was niet thuis. Wel een snelle service, 3 dagen! Seagate en IBM doen er zo'n 2-3 weken over ... Ik moet kennelijk nog wel portokosten te betalen. Dat is dan tot nog toe zo'n 13 euro extra schade (mijn eigen verzendkosten meegerekend). Ik denk dat de schijf nieuw is, maar zeker weet ik het niet omdat de verpakking geopend is. Nu mijn eerste 4 uur proefdraaien maar weer starten ( :( schijf indelen, formatteren :cry: en Win98 installeren ).
Link naar reactie
ik gebruik nu bijna 1 jaar 2 gxp ibm 30gb schrijven,en je raad het al alle twee zijn al stuk geweest. het begint met vreemd ratelen en piepen daarna word een partitie vreselijk traag. de service bij ibm is wel goed!!!!!!!! er wordt direct geruild. de schrijven zijn super snel!!! (ik heb er nog niet een kunnen vinden die sneller is). ps je hebt 3 jaar garantie, je dus kan even vooruit. :wink:
Link naar reactie
Ik had een maxtor 7200 30gb en die ging na 14 maanden stuk, garantie werk, maar ik heb toch maar een IBM van 60 Gb gekocht gezien de test in computertotaal . Ik moet zeggen hij is veel stiller dan de maxtor en hij draait nu al weer een maand of 4 zonder problemen en hij staat bijna de gehele dag aan . Gr Jos
Link naar reactie
Interessant allemaal. Ik heb maand of 2 geleden een IBM 60Gb (7200) gekocht. Heb toen mijn Seagate Baracuda 20Gb (7200) verhuisd naar master op IDE2 en de IBM als master op IDE1. Sindsdien crasht mijn Seagate schijf..??! Ik vermoed dat dat ligt aan de VIA chipset KT133A. Iemand suggesties? De Seagate (met koeler) draait op 23 gr. maar die IBM schijf (zonder koeler) wordt achterlijk warm 58 gr..! (vlgs. SpeedFan 4.05). Moet wel zeggen dat de IBM veel stiller en veel sneller is dan de Seagate. Ben beniewd hoe lang die het blijft doen!
Link naar reactie
[quote:b61565243e="DvB"]Sindsdien crasht mijn Seagate schijf..??! Ik vermoed dat dat ligt aan de VIA chipset KT133A. Iemand suggesties? De Seagate (met koeler) draait op 23 gr. maar die IBM schijf (zonder koeler) wordt achterlijk warm 58 gr..! (vlgs. SpeedFan 4.05). [/quote:b61565243e] Heb je de harde schijf al getest? Dit kan via de website van Seagate. Het kan ook zijn dan de ATA-66 schijf zich niet happy voelt op een UDMA33 aansluiting. De Seagate schijf kan op UDMA33 worden ingesteld met een tooltje dat is te downloaden bij Seagate. Wat de temperatuur betreft, mijn Barracuda leek wat warmer dan de IBM. Ik heb mijn Barracuda nooit gekoeld. Ik wist overigens niet dat de temperatuur van de schijf gemeten kan worden. Oh ja, mijn huidige IBM schijf heeft nu zo'n beetje de eerste 8 gebruiksuren erop zitten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...