Ga naar inhoud

partitie verbergen en beveiligen


Aanbevolen berichten

Wie heeft voor mij de juiste tip. Ik heb op mijn eerste schijf met twee partities op c: windows 98se staan en op de tweede partitie d: staat windows XP. Nu is windows 98se de familie schijf en wil ik XP voor mij zelf houden en beveiligen. Het lijkt mij dus verstandig om in windows 98 de driveletter d: te verbergen maar hoe doe ik dit op de juiste manier zodat de bootmanager bij opstarten nog wel de driveletter herkend en hoe kan ik doormiddel van b.v. een wachtwoord voorkomen dat een ander behalve ikzelf windows xp op kan starten. bedankt en groeten J. Petrus
Link naar reactie
Je kunt met Partition Magic 2 primaire partities maken. Maak eerst P1 actief en installeer hierop 1 Windows 98. Boot met een PM bootdisk en maak P2 actief. Installeer hierop Windows XP. Installeer hierin ook BootMagic. Je kunt met BM een wachtwoord opgeven voor toegang tot P2, en ook zorgt BM automatisch voor het op hidden zetten van de niet opgestarte partitie. Maak eventueel voor gemeenschappelijk gebruik een logisch station.
Link naar reactie
Het antwoord van EJR lijkt het eenvoudigst. Ik neem aan dat je in windowsxp in configuratiescherm bij gebruikersaccounts een nieuw wachtwoord op moet geven en dan zou het voor elkaar zijn lijkt simpel. Het antwoord van binary lijkt me perfect maar dan moet ik wel alles onieuw installeren en juist de c: met windows 98 wil ik laten zoals het is en voor mezelf opnieuw beginnen met windows xp zonder dat iemand mijn partitie in kan en de boel in de war gooit want daar heb ik nu last van. zover bedankt vast ik ga het uitproberen Vriendelijke groeten J. Petrus
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...