Ga naar inhoud

adaptec scsi 2940 AU boot problem


Aanbevolen berichten

heb windows xp; scsi kaart 2940 AU met bios versie 1.30; tracht te booten vanaf CDROM; het systeem geeft bij opstarten melding dat hij een bootable disk gevonden heeft in de CDROM speler; bij een linux CDROM geeft hij vervolgens melding dat hij A toekent aan deze CDROM en B aan de A-schijf. (bij een bootable WIN XP schijf geeft hij deze laatste melding niet); Na deze meldingen herkent hij vervolgens een SCSI CD Writer; na ongeveer 1 minuut meldt hij vervolgens dat BIOS geladen is; daarna start hij de gewone bootloader vanop de schijf, in plaats van de CDROM. De PC bios staat nochtans op SCSI. Graag hulp, hoe kan ik vanaf CDROM starten?
Link naar reactie
ik heb het scsi bios ingesteld dat hij dient te booten van id 3; dit is het nummer dat op de plextor cdrom is ingesteld en ook door de bios herkend wordt; ik verneem van iemand dat de scsi-kaart de vermelding "xp" dient te dragen om te kunnen booten van een win xp cdrom; hij boot echter ook niet van een bootable win2000 en van linux; toch zegt hij dat hij een bootable cdrom heeft gevonden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...