Ga naar inhoud

ECP-printerpoort inschakelen


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik de ECP-printerpoort ingeschakeld krijg? Mij lukt het namelijk niet en ik kan nergens op internet duidelijk vinden hoe het nou moet! Ik moet hem inschakelen voor mijn HP officejet 710 All in one. Het besturingssysteem betreft trouwens Windows XP-home edition. Alvast bedankt voor de moeite!
Link naar reactie
Ok, dat wist ik niet. Je kunt nooit van achter een beeldscherm zien hoe ver iemand zijn kennis reikt. Maar dat terzijde. BIOS betekent Basic In Output System en zit kortweg op een chip op je moederbord waarmee je het moederbord kunt configureren en aanpassen. Poorten (zoals de printerpoort) kun je hier aanpassen. Als je je PC opstart verschijnt er vaak een korte mededeling met welke toets je het opstarten van de computer kunt onderbreken, meestal is dat DEL. Als je dat doet kom je in de BIOS terecht. Het BIOS bestaat uit verschillende onderdelen. Wat jij nodig hebt staat dus onder 'Integrated Peripherals'. Met de pijltjes toetsen kun in het menu heen en weer. Onderaan het scherm staan welke toetsen je kunt gebruiken. Ergens staat er dan iets van parallel port. Die zul je (met + of -, of page up/down) moeten aanpassen tot je daar ECP ziet staan. Als laatste verlaat je de BIOS onder opslaan van de nieuwe ingestelde waarden. De PC wordt dan automatisch opnieuw gestart om de wijzigingen door te voeren. Mogelijk detecteert windows dan een nieuwe printerpoort en moet die dan nog installeren maar dat verder, als het goed is, automatisch. Succes ermee en geef maar bericht als jet niet duidelijk is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...