Ga naar inhoud

Epson 895 profile


Aanbevolen berichten

Ik heb me wezenloos gelezen aan artikelen over het colormanagment van Photoshop en het bijbehorende in de juiste kleuren printen. Nu zou ik zeggen dat het met de Epson 895 goed zou moeten lukken. Redelijk, dat wel, maar ik krijg nog steeds teveel fondantkleuren (i.p.v. bijv. een echt blauwe lucht is het een beetje paars). Nu kan ik het wel goed krijgen door telkens de kleuren aan te passen, maar ik zou graag eens van iemand horen of hij/zij prints maakt in kleuren die er net zo uit zien als op zijn monitor ... Uiteraard gebruik ik Adobe Gamma en Adobe RGB als kleurenruimte. Ben benieuwd! Groeten, Dick Bloembergen
Link naar reactie
Kijk hier eens http://www.computer-darkroom.com/ Hier vind je ook kleurprofielen voor epson fotopapier en epson printers. Ikzelf gebruik dit in combinatie met een Photo 1290 en hoef nu niets meer in de printerdriver in te stellen. Wel moet je orgineel epson papier gebruiken. Trouwens als je Ilford fotopapier of tetenal papier gebruikt kun je ook profielen en/of instellingen downloaden of de sites van deze fabrikanten.
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord! Zal het in de komende dagen eens proberen (ik heb nogal wat Epson papier gebruikt- en doe dat nog i.v.m. de consistentie van de proefjes -, maar het verschil is niet zo groot met glossy paper dat ik op de HCC beurs kocht...). Vraag in dezen: wat gebruik je voor profiel in je Epsondriver? En ik neem aan dat je colormanagement aan hebt staan? Groeten, Dick Bloembergen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...