Ga naar inhoud

zelfbouw computer


Aanbevolen berichten

Heb je al enige ervaring hiermee? Je kunt anders beter hulp inroepen van iemand die daar wel ervaring meeheeft. Uit een boek PC bouwen, is hetzelfde als je een auto gaat bouwen met hulp van boek. Wat is de reden dat je geen kant en klaar systeem wilt? Als je een systeem wil hebben, wat helemaal naar jouw wensen is ingericht, is het misschien verstandiger om naar een goede pc zaak te gaan, en met hulp van daar een systeem samenstellen dat daar dan in elkaar gezet wordt. Kost je meestal rond de 50 euro.
Link naar reactie
[quote:e727c0b128] Op 04-05-2002 17:14 schreef Sauron II: Heb je al enige ervaring hiermee? Je kunt anders beter hulp inroepen van iemand die daar wel ervaring meeheeft. Uit een boek PC bouwen, is hetzelfde als je een auto gaat bouwen met hulp van boek. Wat is de reden dat je geen kant en klaar systeem wilt? Als je een systeem wil hebben, wat helemaal naar jouw wensen is ingericht, is het misschien verstandiger om naar een goede pc zaak te gaan, en met hulp van daar een systeem samenstellen dat daar dan in elkaar gezet wordt. Kost je meestal rond de 50 euro. [/quote:e727c0b128] Nee, ik heb geen ervaring met het volledig samenstellen van een nieuwe pc, wel met het inbouwen van modems, geheugen en voeding. Omdat me dit goed afging, dacht ik dat het niet zo moeilijk moet zijn een complete pc te bouwen, maar ik kan me vergissen. Verder denk ik dat zelf bouwen voordeliger is dan een nieuwe pc kopen, maar ook hier kan ik me vergissen. Verder lijkt het me leuk en vind ik het een uitdaging om het zelf te proberen. Momenteel heb ik een PIII, 450 Mhz. Ik zou natuurlijk kunnen proberen om deze te upgraden. Wat is wijsheid in dit geval?
Link naar reactie
Iedereen kan een pc zelf bouwen!!! IK heb het een half jaar geleden ook geprobeerd en met succes. Ik had er weinig kaas van gegeten, maar het is allemaal goed gekomen. Ik heb hierbij een artikel van internet geplukt en daarmee de pc gebouwd. Als je dit artikel uitprint, komt het met het bouwen van je pc goed. De link naar het artikel is: http://www.hardwareinfo.net/artikelen.php?id=36 Succes met bouwen, Bitje
Link naar reactie
Nog een tip, neem de tip van rwilligen serieus. Het bouwen van een pc is erg simpel, maar daarna is het nog de vraag of de boel wil opstarten. Als dat niet gebeurt moet je gaan uitzoeken wat er mis is en dat is wel lastig. Heb je ergens een oude 486 of iets dergelijks? Haal die dan eens uit elkaar en zet 'm de volgende dag weer in elkaar. Afhankelijk van hoe dat lukt kun je overwegen of het verstandig is zelf een nieuwe pc in elkaar te zetten.
Link naar reactie
[quote:2d32c65253] Op 04-05-2002 18:01 schreef egslim: Nog een tip, neem de tip van rwilligen serieus. Het bouwen van een pc is erg simpel, maar daarna is het nog de vraag of de boel wil opstarten. Als dat niet gebeurt moet je gaan uitzoeken wat er mis is en dat is wel lastig. Heb je ergens een oude 486 of iets dergelijks? Haal die dan eens uit elkaar en zet 'm de volgende dag weer in elkaar. Afhankelijk van hoe dat lukt kun je overwegen of het verstandig is zelf een nieuwe pc in elkaar te zetten. [/quote:2d32c65253] Zo zou ik het ook doen !! Of koop een compleet gebouwde pc en doe ervaring op door later een onderdeel te vervangen of uit te breiden. Het bouwen is zo simpel maar als het niet werkt komt het op ervaring aan om te weten wat je moet doen.
Link naar reactie
Een PC zelf maken is idd niet zo heel erg moeilijk.... als je het al een aantal keren hebt gedaan. Lees de manuals, zorg ervoor dat je niet statisch geladen bent en ga rustig te werk. Je zou natuurlijk eerst je eigen PC helemaal uit elkaar kunnen halen, en daarna weer in elkaar schroeven om te oefenen. Lukt het dan niet meer om hem werkend te krijgen (na een aantal pogingen) laat iemand anders hem weer in elkaar schroeven, en bespaar je hoop frustratie en laat de computerboer je nieuwe pc in elkaar schroeven :grin:
Link naar reactie
Die tips heb ik even snel bekeken, ze zijn inderdaad simpel. Maar zoals een aantal mensen hierboven al hebben gesteld, de moeilijkheid is niet het in elkaar zetten van de pc, maar wat te doen als de boel daarna niet opstart of andere problemen geeft. Dat komt vaker voor dan sommigen schijnen te denken en in zo'n geval komt het op ervaring aan om de boel op te lossen.
Link naar reactie
idd, iets in elkaar zetten is niet zo moeilijk, maar als er iets fout is moet je alles controleren en dat is vaak een probleem. Maareh als je je een beetje concentreerd en tijd ervoor vrij maakt leer je er in ieder geval ook nog wat van, dan doe je het een volgende keer niet meer fout (hopelijk :wink: )
Link naar reactie
Het in en uit elkaar halen van een pc is op zich niet zo moeilijk, maar dat staat allemaal goed beschreven in manuals e.d. Voor de prijs hoef je het niet te doen, als je n.l. alle onderdelen los koopt ben je misschien enkele tientjes goedkoper uit (vaak nog niet eens). Maar het is wel leuk om te doen, ik doe het zelf ook altijd, maar ik doe dan vaak ook meer aan een geleidelijke upgrade van mijn systeem.
Link naar reactie
Ik heb er nog een. Koop in elk geval de basis spullen bij een en dezelfde leverancier als een upgrade kit. Dit om OEM problemen te voorkomen. (bijv videokaart werkt niet goed samen met het betreffende mobo. Dat betekent niets anders dan een van de 2 op je eigen kosten vervangen). Ik zelf vindt de basis de mamaplank, cpu + koeler, geheugen en videokaart. Suc6 ermee
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...