Ga naar inhoud

Pc ziet cd writer thuis niet maar wel bij de winkelier?


Aanbevolen berichten

Ik heb een pc gekocht met daarin een lite on cd writer 24 speed, bij thuiskomst bleek dat de pc de writer niet ziet en hij is ook niet te bedienen.Het groene lampje brandt wel. Met de pc terug naar de winkel gegaan 150 km verderop want ik woon in Middelburg en heb de pc in Tilburg gekocht omdat deze als beste koop uit de Computer Totaal kwam deze maand de Athlon 1800+.Toen de pc in de winkel werdt aangesloten deed hij het gelijk goed, dat zal je altijd zien. De winkelier heeft toch een nieuwe cd writer geplaatst en bij thuiskomst 150 km verderop ja hoor hij deed het niet. Kan dit zijn door een storing van bv een kabelaansluiting of iets dergelijks de rest van de pc werkt uitstekend.
Link naar reactie
[quote:8bd4d564c2] Nieuwe hardware detecteren heb ik gedaan hij ziet geen nieuwe hardware Hoe zie ik de goede instellingen van master en slave? idem voor de 2e ide poort in de bios? dit snap ik niet helemaal. Maar vanochtend bij de pc zaak deet hij het wel en bij thuiskomst niet? Op 04-05-2002 18:08 schreef DarkScribe: Misschien een paar domme opmerkingen maar heb je wel goed gekeken naar Master en Slave instellingen? Weet je ook zeker dat de tweede ide poort in de bios aanstaat? Heb je al nieuwe hardware (configuratiescherm) geprobeerd? Andere kabels? [/quote:8bd4d564c2]
Link naar reactie
Hmmm, misschien had ik je vraag beter moeten lezen. De hele pc deed het wel in de winkel maar niet bij jou thuis. Het lijkt me mogelijk dat 150 kilometertjes schudden in de auto (trein? fiets?) verantwoordelijk is voor losse kabeltjes, iets anders kan haast niet. Ik zou gewoon de kast openmaken en de brede grijze kabels eens goed aandrukken. Baat het niet, het schaad ook niet. Enne . . . vergeet maar over die Master/Slave zaken en de Ide poort want die veranderen niet door een tochtje richting huis.
Link naar reactie
[melige-modus] Misschien ligt het aan negatieve aardstralen :grin: :grin: :grin: (Je weet het nooit) [/melige-modus] De winkel waar je gekocht hebt is daar geen filiaal dichter bij huis? Misschien dat je dat filiaal er naar kan laten kijken (neem wel ff de bon mee). Of, haal de writer uit de kast (inclusief kabel) en sluit hem opnieuw aan. Wellicht dat hij het dan wel gaat doen. Het kan idd gebeuren dat kabels tijdens vervoer loslaten. (maar 2 keer achter elkaar tadadada, tadadada (twilight zone muziekje)).
Link naar reactie
misschien een aspi layer probleem, heb je alleen de brander meegenomen of het gehele systeem ????, download effe nieuwere aspi layer of bekijk onderstaande link effe Ik hoop dat je er wat aan hebt Mazzel Mike WNASPI32.DLL latest Nero driver (for Windows NT/2000/XP) please copy this file in the Nero folder. this new version solves the problem in not finding any cd-drive after the installation of Virtual CD. version: 2.0.1.45
Link naar reactie
[quote:12ebf1be79] Op 05-05-2002 8:31 schreef ger: Aspi Layer? Ik heb het hele systeem meegenomen en de stekker erin en ja hoor alles deet het!!! ik wordt gek [/quote:12ebf1be79] Wordt maar lekker gek, heb ik ook gedaan. Het maakt het leven een stuk gemakkelijker. :grin: :grin: :grin:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...