Ga naar inhoud

Groot probleem bij knutselen aan de pc.


Aanbevolen berichten

[b:c4d25d5731]HET PLAN[/b:c4d25d5731] Een Pentium 133 met 64 Mb RAM verbouwen van Windows 98SE naar Linux. [b:c4d25d5731]DE UITVOERING[/b:c4d25d5731] Alles gebackupped en een opstartdiskette gemaakt. PC opstarten en vanaf de opstartdiskette de 'C' formateren. [b:c4d25d5731]MIJN UITVOERING[/b:c4d25d5731] Alles gebackupped en een opstartdiskette gemaakt. PC opstarten en vanaf de opstartdiskette de 'C' formateren. > ' format c:/s ' werkte niet dus ik dacht de partitie te verwijderen met Fdisk. Partitie verwijderd en weer teruggezet vanwege een bios foutmelding. Nu alles teruggezet. [b:c4d25d5731]DE FOUTEN[/b:c4d25d5731] Ik krijg als ik hem opstart: Geen besturingssysteem geïnstalleerd. Wat opzich logisch is. In de Bios de volgorde van opstarten veranderd zodat de cdrom als eerst laadt > geen effect. Het enige wat ik kan doen is met mijn opstartdiskette spelen. Bij wat spelen met de opstartdiskette geeft hij wel weer dat de 'D' (cdrom) geladen kan worden. > Hij kan hem dus wel zien maar niet vinden. [b:c4d25d5731]MIJN VRAAG[/b:c4d25d5731] Hoe zorg ik ervoor dat mijn cdrom en harde schijf weer zodanig aan de praat kan krijgen dat ik EEN besturingssysteem kan installeren? Greetz, D.
Link naar reactie
Maar welke linux wil je gaan gebruiken? die heeft hele mooie opstart-diskettes (of kan je aanmaken) en daarmee kan je je systeem in een keer goed inrichten, zonder dat je eerst extra tijd verspilt met het formateren naar een FAT32 bestandssysteem, linux gebruikt een ander bestandsssteem (zoals ext2) _________________ Helaas geen Off-Topic posts meer In het daarvoor bestemde forum... Dankzij een "geweldige" beslissing van IDG Eurobiljetten volgen? klik dan [url=http://www.eurobilltracker.com/index.php?]hier[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: EJR op 2002-05-03 11:06 ]
Link naar reactie
heb je eventueel een andere machine waar je de cd's in kan stoppen en daar even zoeken naar de juiste readme en dan de diskettes klaarmaken en gaan installeren. Op die diskettes staan wel linux-drivers die de meeste gangbare cd-rom spelers wel aan de praat krijgen (elke ide-cdrom in ieder geval wel)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...