Ga naar inhoud

Printen vanuit een DOS-applicatie.....???


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem! Thuis gebruiken wij voor ons bedrijf een programma dat werkt onder DOS. Sinds kort heb ik een nieuwe printer aangesloten d.m.v. een USB-kabel en nu kan er niet meer afgedrukt worden vanuit het DOS-programma. Voorheen, toen de printer nog gewoon paralel aangesloten was, waren er nooit problemen. Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt! Gr. Bastiaan
Link naar reactie
Nee, daar is geen standaard oplossing voor. DOS kent zelf geen USB-ondersteuning, dus alleen een speciaal hiervoor geschreven programma zou dat in theorie kunnen. De enige oplossing zou kunnen zijn om in DOS naar een bestand te printen en dat later onder Windows uit te printen. Of weer terug te gaan naar een parallelle aansluiting.
Link naar reactie
Hartstikke bedankt voor de reacties die ik tot nu toe gekregen heb! Is het ook mogelijk om nog een extra printer (we hebben nog wel een oude staan) parallel aan te sluiten? (Dus zowel een printer USB, als een printer parallel aansluiten op dezelfde PC.) Onstaan er dan geen complicaties?
Link naar reactie
[quote:7fafa4daae] Op 02-05-2002 13:24 schreef kingkong_2nd: Hartstikke bedankt voor de reacties die ik tot nu toe gekregen heb! Is het ook mogelijk om nog een extra printer (we hebben nog wel een oude staan) parallel aan te sluiten? (Dus zowel een printer USB, als een printer parallel aansluiten op dezelfde PC.) Onstaan er dan geen complicaties? [/quote:7fafa4daae] Ja hoor geen probleem. Ik heb zelf een HP 840c met USB en een HP 420 (lees: oud beestje)op de parallellepoort staan. Gaat perfect zonder problemen. De 420 staat bij mij als tekstprinter en kan bij mij alleen zwart printen. Zit maar een cartridge in.
Link naar reactie
[quote:7ecee84aba] Op 02-05-2002 13:24 schreef kingkong_2nd: Hartstikke bedankt voor de reacties die ik tot nu toe gekregen heb! Is het ook mogelijk om nog een extra printer (we hebben nog wel een oude staan) parallel aan te sluiten? (Dus zowel een printer USB, als een printer parallel aansluiten op dezelfde PC.) Onstaan er dan geen complicaties? [/quote:7ecee84aba] Ja hoor geen probleem. Ik heb zelf een HP 840c met USB en een HP 420 (lees: oud beestje)op de parallellepoort staan. Gaat perfect zonder problemen. De 420 staat bij mij als tekstprinter en kan bij mij alleen zwart printen. Zit maar een cartridge in.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...