Ga naar inhoud

Probleem WD HD ATA100


Aanbevolen berichten

Ik heb een KT3 Ultra-ARU moederboard (met Raid Controller dus) en 3 harddisks nl 2 Matrox 7200 rpm ATA100 en 1 Western Digital 20 Gb Harddisk type WD205AA (5600 rpm maar wel ATA100)en Windows XP als besturingssysteem. Tot voor kort werkte de WD harddisk (was tevens mijn bootdisk) goed. Op een gegeven ogenblik deed het systeem het niet meer en werd deze harddisk niet meer door de raid controller herkend. Het lukt mij niet om er een nieuwe trailer voor aan te maken. De 2 Matrox harddisken werken wel naar behoren en ten einde raad heb ik mijn systeem daar opgezet. Als ik de de WD harddisk aan de normale IDE-controller hangt wordt hij wel herkend maar is dan wel een stuk trager dan voorheen. Alle mij ten dienste staande middelen heb ik geprobeerd maar krijg deze disk dus niet aan de raid controller gekoppeld. Wie kan mij helpen want de 2 matrox harddisken zijn in principe voor video-bewerkingen bedoeld en ik zou dus graag weer de 20 GB WD-harddisk weer als systeem disk willen gaan gebruiken. Zou een low-level format uitkomst bieden en waar haal ik dan de benodigde software voor het low-level formatten vandaan? In afwachting van een oplossing verblijf ik met een vriendelijke groet, Wim beckers
Link naar reactie
matrox harddisk? zeker wat nieuws, vroeger maakten ze alleen vga kaarten :smile: een low-level format ultilitie vind je bij de meeste harddisk fabrikanten op de site, maar ik denk niet dat dat een oplossing zal bieden.... of zitten er slechte sectoren op de schijf? [ Dit bericht is bewerkt door: micky.g op 2002-05-02 20:28 ]
Link naar reactie
Hey Micky, Bedankt voor je commentaar. Matrox levert alland de Harddisks uit de DiamondMax serie, kijk de advertenties van computerland en powerline in Computer Totaal! maar eens na op kijk op hun site's (www.computerland.nl; http://www.powerline.nl; http://www.informatique.nl etc) Ik heb echter geen problemen met de Matrox schijven maar met de Western Digital harddisk. Er zitten (volgens de WD Datalife Guard utility) geen bad sectors op en ik vermoed dan ook dat de problemen meer bij de onboard raid controller van Promise ligt. Ik zal daarom mijn vraag ook eens bij hun droppen. Mvg, Wim Beckers
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...