Ga naar inhoud

Lite-on 16x10x40 wil CDRW niet sneller branden dan 4 x


Aanbevolen berichten

Beste mensen, [i:cbede016cb] Ik heb diverse forums nagezocht, maar mijn probleem is niet te vinden. Dus dacht ik laat ik hem hier maar eens los.... [/i:cbede016cb] [b:cbede016cb] Op de één of andere manier wil mijn brander niet sneller dan 4x branden voor rewritables terwijl hij 10x aan zou moeten kunnen. [/b:cbede016cb] Met gewone CDR's kan ik wel gewoon tot max. 16 x branden. Ik gebruik de nieuwste Nero 5.5.7.8 en daarin kan ik alleen voor 2x of 4x kiezen. Ik heb speciaal een 10 speed CDRW gekocht, maar dat maakt ook niet uit. Configuratie: IBM Aptiva (pentium III/600) met 2 harde schijven een DVD speler en een Lite-on brander is als volgt aangesloten: [list:cbede016cb] [*:cbede016cb]pri master : HD1 (systeem schijf) [*:cbede016cb]pri slave : HD2 [*:cbede016cb]sec master : brander [*:cbede016cb]sec slave : DVD-ROM [/list:u:cbede016cb] Verder draai ik onder Windows-XP Pro (NL) Ik heb inmiddels ook de nieuwste firmware geflashed in de brander. Het vreemde is dat ik dit probleem niet had toen ik nog met Windows 98 SE draaide. :???: Ik heb verder geen instellingen in XP kunnen vinden. Maar het lijkt dat daar het probleem ergens moet zitten. Wie weet raad? _________________ Emiel [ Dit bericht is bewerkt door: Tweaky op 2002-04-29 16:58 ]
Link naar reactie
je brander en cdrom moet je niet op een ide kanaal zetten. ide0 hdisk master brander sleve. ide1 hdisk master cdrom speler slave. een ide kanaal kan niet data schrijven en lezen in een keer. de nieuwste nero is 5080 zet wel het brander progg van xp uit. [ Dit bericht is bewerkt door: plextor op 2002-04-29 18:23 ]
Link naar reactie
_________________________________ pri master : HD1 (systeem schijf) pri slave : HD2 sec master : brander sec slave : DVD-ROM ________________________________ Ik heb dat zo gedaan omdat ik gelezen had dat de prestaites van je HD naar beneden gaat als je er een CDROM aan hangt. De HD is ATA 100. Ik zal het van de week eens uitproberen! Ik vraag me echter af of dit wel iets met mijn probleem te maken kan hebben.
Link naar reactie
Je aansluiting is best goed hoor. Een goede mobo maakt niet uit, de ide kanalen (sec of master) werken onafhankelijk van elkaar. Vroeger was dat wel zo. Heb je bij Nero gekeken naar XP update ? Hij heeft het onder SE gedaan, dus moet het probleem in XP liggen. Ik heb geen Xp maar vaak gelezen dat je de standaard brander van XP eruit moet gooien en de juiste update van Nero voor XP moet installeren suc6
Link naar reactie
Brandsnelheid van de cdrw: specifieker : de cdrw moet het "high speed" cdrw logo dragen, het ziet er uit als het normale cd logo maar dan staat er op zijn kant naast "High speed" Dat er 10X op de cd staat zegt nix ,,, het gaat om dat logo. Als je op je recorder kijkt zal je daar ook het zelfde logo vinden.... Als het logo niet op de cd staat kan je het wel vergeten(ondanks dat ie mischien 10 speed is), hij zal dan niet sneller dan 4x branden. [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-04-29 22:45 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...