Ga naar inhoud

Diverse problemen


Aanbevolen berichten

Ik heb diverse problemen met mijn comp. 1 bij benaderen of branden CD-R en CD-RW komt in het logboek van WIN2000 de melding 'er is een fout opgetreden op app Devicecdrom0 tijdens wisselbestandbewerking Wat betekent dit? 2 Tijdens test memory (met MemTest86) krijg ik bij test 5 (block move, 64 moves, cached) meer dan 2000 errors. De computer loopt op zich goed zonder merkbare problemen Specs: ASUS A7M266 mobo, ASUS V7700 TI videokaart, 768 MB int geh, 60 + 20 GB hardedisk op prim. IDE, Plextor 2410 + LG DVD-ROM op sec IDE, 3Com netwerkkaart, SOudBlaster Live Wie kan me aan meer info helpen over deze problemen?
Link naar reactie
Je geheugen-fouten kun je elimineren door met een (1) reepje te beginnen en memtest86 opnieuw te draaien. Geen probleem, tweede reepje erbij. Wel probleem, dan alleen tweede reepje proberen. Probleem met twee reepjes geheugen, dan eerste verwijderen en alleen tweede gebruiken. Zo kun je vinden welk reepje problemen geeft. Als alle reepjes (individueel) goed zijn maar een kombinatie van 2 of 3 geeft problemen, kan het probleem bij je moederbord liggen. Je eerste probleem kan ook aan je geheugen liggen. In 2 zeg je dat je systeem goed draait, maar dat doet het niet gezien je probleem beschreven bij 1. Als je een werkende configuratie hebt zonder memtest86-fouten (bv 512 MB geheugen), kun je weer proberen om je CD-R/CD-RW te benaderen en te kijken of de fout weer voorkomt. Zo nee, dan ligt het definitief aan je geheugen.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Het vreemde is dat beide geheugenmodules errors veroorzaken. Dit is mijn derde setje al. Bij de eerste twee gaf de comp bij opstart vaak aan dat er maar 512 ipv 768 MB in zat. De leverancier Norrod (bij wie ik al 7 keer ben terug geweest sinds aanschaf in jan 2002) doet weinig (zoeken het meestal in de software)
Link naar reactie
Misschien staan je timingen in de BIOS een beetje kritisch? RAS/CAS latency of zoiets staat nu misschien op 2, kun je veranderen in 3. Of was het nu juist andersom? Ik weet hier op dit moment helaas niet het fijne van; mijn benadering is dat ik ga proberen als het fout gaat (en een dergelijk probleem ben ik nog niet tegengekomen). Iemand anders misschien?
Link naar reactie
Controleer de handleiding van je mobo, daar staat in hoe je het handmatig kan doen. Er is n.l. een bepaalde jumper die je even om moet zetten en daarna weer terug. Dat mag je alleen doen als de stekkers uit het stopcontact zijn, omdat je anders je moederbord om zeep helpt. Maar vaak is het ook mogelijk om een bepaalde toets (of toetscombinatie) ingedrukt te houden tijdens het aanzetten van de machine. Maar als je nog wil weten wat die piepjes betekenen moet je ook de handleiding van je moederbord erop naslaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...