Ga naar inhoud

MEDION MD 9700 Digitale camera van de Aldi.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...
Ik heb de Medion camera nu 2 weken gebruikt en ik mag wel zeggen dat ik erg tevreden ben over de foto´s. De meeste foto´s zijn super scherp! Wel valt me op dat een groot aantal foto´s (gedeeltelijk) wazig zijn. Fotograferen in het donker is moeilijk door de beperkte flitser. De buitenopnamen zijn echt schitterend! Ik heb nu al zo´n 1500 foto´s gemaakt! Wel vervelend dat ik de batterijen elke dag op moet laden. Er is geen mogelijkheid om het LCD scherm uit te schakelen. De kleuren wijken soms wat af van de werkelijkheid (met name felgekleurde voorwerpen). Eindoordeel: Prijs/kwaliteit = 9, Kwaliteit foto´s = 7,5, Uiterlijk = 6. EEN ABSOLUTE AANRADER!!!
Link naar reactie
Ja ik heb die camera. het is mijn eerste digitale camera dus echt vergelijken jan ik niet. Maar wat ik op mijn beeldscherm zie is voor mij heel goed. Hiervoor gebruikte it still van mijn digitale videocamera en die waren een stuk minder. Dat het in werkelijkheid niet boven de 3.1 megapixels uitkomt valt mij niet op. Voor het geld is het prima een de interface is gemakkelijk. http://www.anycities.com/need/
Link naar reactie
Hartelijk dank voor de tips. Ik wist niet dat je het LCD scherm kon uitzetten door op de eerste knop te drukken. Wat betreft de batterijen: Er zitten 4 NiMH 1800 mAh batterijen in. Ik heb er weer een dagje (lekker weer was het hè!) foto schieten op zitten en.... ze zijn weer prachtig!! Bij een aantal foto´s zitten wat rode ogen, terwijl de rode ogen reductie wel aan stond. Weet iemand hoe ik de rode ogen uit de foto´s kan verwijderen? Tegen de zon in fotograferen levert standaard donkere foto´s op. De mooiste laat ik via een online fotoservice afdrukken. Heeft iemand nog tips? Voor mijn vakantie naar de Canarische eilanden (over drie weken) wil ik een extra compact flash kaart van min. 64 MB kopen. Weet iemand waar ik die goedkoop kan krijgen?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ja, die medion is een prima toestel. Wel is ie erg eenvoudig in zijn uitvoering en wat omslachtig in de benadering van de menukeuzes. Zo moet je relatief veel handelingen verrichten om een foto te wissen enzo. Maar een goede optische zoom en scherpe foto's, je wilt t niet weten! Als je de accus gewoon 24 achterelkaar doorlaadt heb je daarna geen malheur met snel leeg gaande batterijen. Een prima laadapparaat is bijgeleverd. Nee het is waarlijk simpel om dit digitale apparaat van Aldi zondermeer als inferieur te bestempelen. daarbij: de service heeft Aldi uitbesteed aan een bedrijf die service als core business heeft. Vandaag gebeld, morgen aan de deur opgehaald en twee dagen daarna de hele boel weer thuis. Of het nu een fototoestel of een computer is. Dat heeft wel wat. In ieder geval beter dan dat wat je meestal ziet, nl een verkoop organisatie die daar ook nog wat service- lees vermindering van de winst- bij doet.
Link naar reactie
Heb al meer dan 2 jaar ervaring met digitale fotografie. De eerste foto's uit de Medion waren slecht van kleur: enorme blauw-zweem. Heb daarna de witbalans op daglicht gezet in plaats van automatisch. Resultaat: prachtige kleuren. Ook de scherpte vindt ik zeer goed, heb prachtige A4 afdrukken gemaakt op mijn Epson fotoprinter op fotopapier. Wel eerst de foto's bewerken met PhotoShop !! (moet overigens met foto's uit welke digitale camera dan ook) De levensduur van de 1,8 amp penlights is goed, als ik het display niet al te veel gebruik is een hele dag fotograferen mogelijk (beste resultaat: +/- 170 fotos' in hoogste JPG resolutie op 128 mB kaartje) De kracht van de flitser is aan de lage kant, maar dit kan enigszins gecorrigeerd worden door via het menu de 'electriciteit' van de flitser te verhogen. De grootste tekortkoming is de snelheid van de camera: na het indrukken van de ontspanknop duurt het soms wel 2 seconden voor de camera (met veel gepruttel !!) scherpgesteld heeft en belicht heeft, daarna kan ik pas afdrukken, en daar gaat dan ook nog wat tijd overheen. Weet het niet zeker, maar ik heb de indruk dat dit pas ontstaan is nadat ik veelvuldig met de menu instellingen geexperimenteerd had. Is dit een exemplarische fout van mijn camera, hebben meer mensen deze ervaring ??
Link naar reactie
Rode ogen kun je goed wegwerken met picture it van MS. Er zit een speciale keuze in het menu speciaal voor rode ogen. Je kunt dan door de ogen aan te klikken ze donker van kleur maken. Het is dan ook niet 100% maar een stuk beter dan die rode flits ogen. Het moet met Photoshop ook kunnen maar dat gaat niet zo eenvoudig.
Link naar reactie
Naar aanleiding van mijn berichtje van gisteren: Heb de handleiding van de Medion nog eens goed gelezen en in de specs staat letterlijk: "ontspanningsvertraging 1,5 sec". Dit is voor mij veel te traag. Er kunnen met deze camera geen goede actiefoto's genomen worden, een beetje beweging (omdat het onderwerp dichterbij gekomen is) veroorzaakt al onscherpte. Ik heb veel gefotografeerd met een Kodak DC290 (2,1 MP) van inmiddels al weer drie jaar oud, en deze drukt onmiddelijk af. Ga proberen hem terug te geven aan de Aldi, en anders gaat hij in de verkoop, ondanks het feit, nogmaals, dat hij prachtige foto's maakt.!! Heb na wat speurwerk mijn oog laten vallen op de Minolta Dimage S 404. Wel een andere prijsklasse helaas !! Goedkoopste adres: http://www.kamera-express.nl Rode ogen zijn bijna onvermijdelijk bij camera's met ingebouwde flitser. Het is inderdaad zoals opgemerkt wel weg te werken maar het resultaat is niet fraai, naar mijn ervaring. Jan.
Link naar reactie
Ik ben zelf erg tevreden over de MD 9700 van de Aldi. Ik heb er ook 128 MB geheugen bijgekocht, en de foto's die zijn naar mijn mening behoorlijk scherp. Wat idd. een probleem is is het trage afdrukken. Het meegeleverde tasje vond ik ook waardeloos, en heb er maar bij de combi een nieuwe voor gekocht. Als je geld geen probleem vind zou ik een betere kopen, maar voor het geld vind ik dit een hele goede koop.
Link naar reactie
Leuk om de gebruikers ervaringenen van anderen te lezen. Ik heb echter zelf een probleem met de camera. Veel foto's zijn onscherp. Opmerkelijk is dat de ene helft van de foto wel scherp is en de ander helft niet. Ik weet niet of dit komt doordat ik het toestel beweeg tijdens het fotograferen of dat er een deffect is. Kan iemand mij adviseren? Het duurt inderdaad vrij lang voordat de foto is gemaakt. Zeker als je daarna nog een foto wil maken. Je moet van te voren de knop al half ingedrukt houden en pas volledig indrukken als je de foto wil maken. Grappig dat ik in mijn omgeving steeds meer mensen tegenkom die ook een digitale camera hebben of hebben aangeschaft. Een populaire bezigheid zo te zien. Goede tip van die flitser, zeg. Bedankt! Ik ga het zeker uitproberen! Hoe kan ik de rode ogen met Photoshop verwijderen dan? TIP: gebruik voor de presentatie van je foto's aan je vrienden een diashow programma (Slideshow, ACCEE) waarbij de foto's beeldschermvullend worden weergegeven. Makkelijk van internet te halen!
Link naar reactie
[quote:ebe2ec60b8="janmw"]Naar aanleiding van mijn berichtje van gisteren: Heb de handleiding van de Medion nog eens goed gelezen en in de specs staat letterlijk: "ontspanningsvertraging 1,5 sec". Dit is voor mij veel te traag. Er kunnen met deze camera geen goede actiefoto's genomen worden, een beetje beweging (omdat het onderwerp dichterbij gekomen is) veroorzaakt al onscherpte. Ik heb veel gefotografeerd met een Kodak DC290 (2,1 MP) van inmiddels al weer drie jaar oud, en deze drukt onmiddelijk af. Ga proberen hem terug te geven aan de Aldi, en anders gaat hij in de verkoop, ondanks het feit, nogmaals, dat hij prachtige foto's maakt.!! Heb na wat speurwerk mijn oog laten vallen op de Minolta Dimage S 404. Wel een andere prijsklasse helaas !! Goedkoopste adres: http://www.kamera-express.nl Rode ogen zijn bijna onvermijdelijk bij camera's met ingebouwde flitser. Het is inderdaad zoals opgemerkt wel weg te werken maar het resultaat is niet fraai, naar mijn ervaring. Jan.[/quote:ebe2ec60b8] Zet me wel erg aan het denken ivm aankoop van die "nieuwere" over en half jaar! Laat eens weten hoe het afloopt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...