Ga naar inhoud

2e harde schijf als continue backup


Aanbevolen berichten

Is een tweede harde schijf zodanig in een systeem in te bouwen dat bij elke actie op C als het ware gedupliceerd wordt op de extra schijf, zodat je permanent twee identieke schijven hebt? En je bij een crash van C gewoon de twee schijven kunt omwisselen? Heb ooit wel eens zoiets gelezen, maar ik weet niet meer hoe het zit en of het onder WIN98 kan.
Link naar reactie
Kan ofwel in hardware of in software. Hardware als het moederbord reeds RAID-capable is, of door een PCI RAID adapter te kopen. Het kan echter ook met schijven op de gewone IDE-interfaces als je besturingssysteem het ondersteunt (Windows NT, Windows 2000, XP (niet zeker dat alle versies of enkel de professional het mogelijk maken) Windows9x onderstreunt het niet. Overigens is het niet aan te raden dit als een veilig backupsysteem te zien. Het biedt geen bescherming als je iets per ongeluk zou deleten, of bij een virus. Of als je hele PC door een "disaster" getroffen wordt.. Echt belangrijke data regelmatig archiveren op CD of tape! JoH
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik weet niet of dit mogelijk is maar mischien heb je hier iets aan. Ik maak namelijk zelf regelmatig backups d.m.v. ghost van norton. dit wekt voor mij perfect omdat je backup dan ook gecompromiteerd is en dus minder ruimte inneemt op je tweede schijf en bij mij c nioet zovaak veranderd. TIP: zet je map mijn documenten over op een andere partitie bij een crash blijft die dan gespaard.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...