Ga naar inhoud

Me Diskette station doet raar


Aanbevolen berichten

hoi mensen Ik heb thuis een 486 staan en die wil ik graag es formateren voor een vriend van mij alleen het probleem is dat het diskette station van die computer erg vaag is want hij kan de opstart diskette van '95 ME en XP niet lezen maar een of andere Tulip setup diskette wel. Helaas kan ik m.b.v. die Tulip diskette nix aan die computer doen omdat het geen Tulip is, weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik die computer kan formateren en ook zodat het diskette station het weer normaal doet? GREETZ Stefan
Link naar reactie
Weet je zeker dat het diskettestation in orde is? Weet je zeker dat de opstartdiskettes in orde zijn? Soms spoort een disketestation niet goed, tja en dan is die niet zo bruikbaar. Als het diskettestation okay is: Weet je zeker dat het een 1,44 MB station is? Ik kan de vraag ook anders stellen: Weet je welk DOS formaat die Tulip diskette heeft? 720 kB of 1,44MB? I.h.a. heeft een 486 systeem wel 1,44 MB station. Dus ik houdt het toch op een niet optimaal werkend diskettestation. Maar het kan ook gewoon aan de opstartdiskettes liggen. Dat is mij ook al geregeld overkomen, toen ik de fout maakte een bestandje op zo'n diskette op te slaan (config.sys, autoexec.bat). Tja, dan weet ik wel dat er iets mis met het diskettestation ... dus enig nut heeft dat wel.
Link naar reactie
Kijk eens of je op http://www.bootdisk.com een goede 'diskette' kunt vinden... Maar op zich zou het moeten werken hoor. Probeer het anders in ms-dos op een van de goede pc's: format a: /s Dat kan als die 486 nog werkt ook daarop. Als dat niet werkt heb je grote kans dat de floppy-drive een enkele reis richting hemel gemaakt heeft... :smile:
Link naar reactie
Soms wil het wel eens helpen als je de diskettes eerst formatteert in het systeem dat het probleem veroorzaakt. In dit geval dus de Tulip. Als je tenminste met die diskette die wel gelezen wordt in DOS terecht komt. Als je dan ook nog een format commando tot je beschikking hebt(op diskette of op harde schijf), dan kun je het probleem daarmee misschien oplossen. Zo'n diskette gebruiken om de installatie-bestanden op te zetten en dan in de Tulip lezen...
Link naar reactie
Ik denk dat de drive geen 1.44 Mb ondersteunt. Kijk eens naar de diskettes die hij WEL leest. Zit daar maar 1 uitsparing in (lees/schrijf bescherming)of nog een uitsparing (herkening 1.44 Mb diskette) In 486 computers zaten in het begin tijdperk alleen maar 720 Kb stations, misschien heb je wel zo'n nostalgisch apparaat in handen. Groetjes spiderned
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...