Ga naar inhoud

welke configuratie voor internet


Aanbevolen berichten

Dan heb je inderdaad geen spectaculair systeem nodig. Het hangt er een beetje vanaf of je er in de nabije toekomst meer mee van plan bent... Op zich kun je met een 2e handsje ook prima vooruit. Vanaf een systeem als een PII kun je aardig vooruit zou ik zeggen. Ik heb zelf een PII 350 (overclocked naar 402), 192 mb ram en dat werkt nog steeds prima, ook met zwaardere toepassingen als 3d-CAD en spellen. Op mijn stage zit ik achter een Celeron 233 met 32 mb ram en dat werkt voor basisgebruik ook al redelijk. Alleen heeft 'ie toch wat moeite met bv 4 schermen van internet explorer... Wellicht dat extra geheugen helpt. Een 2ehands PII (want daar zou ik dan toch wel voor gaan) is tegenwoordig echt niet duur meer. De keuze is in eerste instantie of je 2ehands of nieuw wilt kopen. 2ehands kun je voor onder de 200 euro al klaar zijn, nieuw moet je toch wel denken aan een euro of 700 (met wat qualitatief goede spullen, zonder monitor)... Als je aangeeft wat je wilt (2ehands of nieuw) kunnen we verder kijken :smile:
Link naar reactie
Gaat prima, maar kies dan bijv. voor Opera ipv IE om te surfen, dat werkt een stukje sneller. Toch blijft idd een P2 een aanrader daarvoor. _________________ "Equal opportunity means everyone will have a fair chance at being incompetent." [ Dit bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-04-24 09:55 ]
Link naar reactie
Idd. Ik heb laatst de pc van mijn tante ff nagelopen. Dat was een P133 met 16 mb geheugen (en een oude win install). Dat liep voor geen meter. Tuurlijk, hij is langzamer dan een P200, en heeft veel minder geheugen, maar toch. En zeker gezien de prijzen van 2e hands spul kun je naar mijn mening (als je het geld hebt) beter een iets krachtiger systeem kopen. Anders moet je op een gegeven moment toch weer gaan upgraden/vervangen en dat schiet niet op. Je kunt beter in 1x iets goed kopen...
Link naar reactie
Ik denk dat je vanaf een Pentium 100 met 32 mb ram al zeer goed overweg kan. Kies dan wel voor Win95. Voor internet zou ik dan IE 5.5 en Outlook 5.5 gebruiken. (let wel op service pack 2, dat is een aanrader) Overigens is Opera een goede iets snellere oplossing, maar dat is even wennen zodra je altijd al met IE en Outlouk hebt gewerkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...