Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Kantoorwerkzaamheden/internetten kan met iedere computer probleemloos. Games stellen zwaardere eisen aan de machine. Afhankelijk van je budget heb je verschillende mogelijkheden. In ieder geval heb je een snelle videokaart en processor nodig, en een moederbord met DDR of RD geheugen. Een toetsenbord moet comfortabel tikken, extra's zijn niet essentieel. Een optische muis (niet draadloos) heeft mijn voorkeur. Geluid is leuk, maar vrij ondergeschikt. Een grote/snelle harde schijf is aan te bevelen, DVD-ROM ook. Essentieel is een goede kwaliteit monitor, 17" of groter. Natuurlijk kun je een OEM pc kopen, maar het zelf samenstellen heeft een aantal grote voordelen. Het in elkaar zetten van de pc kan de winkel voor je doen. [ Dit bericht is bewerkt door: egslim op 2002-04-23 14:21 ]
Link naar reactie
[quote:a6d670a06e] Op 23-04-2002 14:20 schreef egslim: Geluid is leuk, maar vrij ondergeschikt. [/quote:a6d670a06e] Als het alleen om spelletjes gaat heb je inderdaad geen dure geluidskaart nodig. Mocht je echter een surround-boxenset willen aansluiten, Let er dan wel op dat je geluidskaart hiervoor de benodigde 2 aansluiting (voor&achter) heeft. Een soundchip op het moederbord heeft deze aansluiting vaak niet.
Link naar reactie
Ik wil er zo'n €1250 - €1500 voor uitgeven. Nu weet ik niet wat beter is; een merknaam zoals Dell (prijzig!!) / Compaq of misschien goedkopere PC waarbij je voor hetzelfde bedrag meer mogelijkheden hebt, maar die kwalitatief misschien weer wat minder is. Ik heb in het verleden een Packard Bell gekocht, maar daar heb ik alleen maar speit van
Link naar reactie
Zou je nou wel voor zo'n merk als Dell/IBM/Compaq gaan.. :???: Meestal zijn deze pc's slecht op te waarderen (na een tijdje als je bijvoorbeeld een andere videokaart wil).. Verder zijn de onderdelen niet altijd van zo'n hoge kwaliteit (goedkope geluidskaarten ed.) en zijn de onderdelen vaak slecht op elkaar afgestemd.. bv een P4 2000 MHz met een Geforce 2 MX200 (P4 is veel te snel voor die betrekkelijk trage videokaart)... Als je weinig verstand van pc's hebt kun je idd voor zo'n "kant en klare" pc gaan.. maar je kunt ook bv je pc bij mycom kopen, daar kunnen ze je vast heel goed advies geven over welke onderdelen jij in je pc zou moeten hebben.. verder hebben ze vaak ook al een aantal standaard systemen die je naar wens kunt wijzigen (bv een andere monitor of cd writer erbij)... Je kunt ook naar bv mycom gaan en advies ed vragen, daarna bij een andere winkel (zoals bv eynstein die onderdelen kopen (en inelkaar laten zetten) :smile: Verder zijn "zelf-samengestelde-pc's" vaak sneller omdat er A-merken worden gebruiktdie je zelf kiest natuurlijk... en omdat je um beter op je eigen wensen kan maken.. Bovendien zijn deze zelf-samengestelde pc's vaak nog een aantal €€€'s goedkoper, die je dan weer in betere onderdelen kan stoppen of in je zak kunt houden.. :smile: Je zult wel het software pakket moeten missen (van die compaq pc) maar vaak zit er toch alleen maar nutteloze software bij... hier nog wat links naar site's voor je keuze: - http://www.mycom.nl - http://www.tweakers.net - http://www.eynstein.nl Suc6 met je keuze.. 2FAST
Link naar reactie
[quote:70aab8b4d7] Op 24-04-2002 8:29 schreef Je ne sais pas 2: Ik wil er zo'n €1250 - €1500 voor uitgeven. [/quote:70aab8b4d7] Het budget is ruim genoeg, zelfs de Aldi PC past erin. Mijn schoonzus is op dit moment, nog razend enthousiast. Zeer compleet afgeleverd, vrij veel software en alles werkt ook goed. De extra's zoals videobewerking en een brander, dat heeft niet iedereen nodig. De monitor heb je misschien wel weer nodig. Kijkend naar de prijs van die Aldi-PC dan heb je al een hoog budget. Ga dus voor kwaliteit van de onderdelen, zoals een goede geluidskaart en een snelle videokaart vanwege de spellen. Voor internet en Office heb je niet zoveel kracht nodig.
Link naar reactie
[quote:846674116b] Op 24-04-2002 8:29 schreef Je ne sais pas 2: Ik wil er zo'n €1250 - €1500 voor uitgeven. Nu weet ik niet wat beter is; een merknaam zoals Dell (prijzig!!) / Compaq of misschien goedkopere PC waarbij je voor hetzelfde bedrag meer mogelijkheden hebt, maar die kwalitatief misschien weer wat minder is. Ik heb in het verleden een Packard Bell gekocht, maar daar heb ik alleen maar speit van [/quote:846674116b] Nou van DellCompaqHPEtc krijg je waarschijnlijk net zo'n spijt. Ga eens kijken bij bv http://www.eynstein.nl ze hebben een paar standaard systemen staan welke al vrij compleet zijn. http://www.eynstein.nl/Systemen.php?ID=15318 daar stop je nog een monitor bij, en als je veel wil gamen vervang je de MX 440 voor een Radeon 8500LE of een GF4 ti4400 en dan heb je een compleet systeem voor 1350,- euro (met LG 17" en Radeon 8500) (je kan bv. de netwerk kaart ook weglaten als je hem niet nodig hebt) Denk je, waarom eynstein? http://www.tweakers.net/shopsurvey/294
Link naar reactie
Mycom is idd een erg goede winkel qua advies, met showroom ed. Vraag eens wat ze daar het lijkt voor jouw en laat door een goedkope winkel in elkaar zetten (zoals 2FAST ook al zei, maar ja als 2 mensen het zeggen heb je meer zekerheid :smile: ). Voor de rest zou ik als je niet al te zware spellen speelt en niet wil OC'en voor een Athlon 1800+ oid gaan. Deze zijn niet duur, maar wel erg goed. Neem voor je videokaart een Leadtek GF4 ti4200 deze komt binnenkort op de markt, hij ia iets minder dan de ti4400, maar ook stukken goedkoper en qua prijs/kwaliteit veel beter (zo zei Noud van Eynstein). Je houd dan behoorlijk wat geld over op je budget wat je kunt uitgeven aan een geheugen, mobo en neen snelle brander (ook altijd erg handig Lite-on 32 of 40X :razz: ) Greetz Marcel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...