Ga naar inhoud

Harde schijf zoek


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een harde schijf bijgeplaatst (F:) in mijn Pentium III 500. Ik heb Windows XP op die schijf gezet en ook allerlei programma's. Omdat mijn oorsponkelijke schijf C: (waarop ook XP stond) een rommeltje was geworden heb ik die schijf geformateerd. Vervolgens heb ik XP opnieuw op C: gezet, anders kreeg ik bij het opstarten de mededeling dat er geen besturingssysteem op de PC is geplaatst. Ik start nu netjes van de C-schijf op. Helaas is de F-schijf nu onzichtbaar in Windows-verkenner. Ik kan de programma's en bestanden niet meer benaderen. Ook Dos reageert niet op opdrachten na de F-prompt. In Windows-systeeminfo is hij overigens nog wel zichtbaar. Ook met Diskmanager (gedownload van de IBM-site) is de schijf zichtbaar. Is er een manier om weer op de F-schijf terecht te komen en de programma's die daar opstaan te starten?
Link naar reactie
Ik ben op advies van A.J. Werkhoven (dank!) met PartitionMagic aan de gang gegaan. PM ziet disk 1 (C: Fat 32, primary partition, status active) en disk 2. Disk 2 heeft bij PM geen naam (dus niet F:), er wordt een asteriks (*) als naam gegeven. Als bestandssysteem wordt 'type 44' opgeven (??), de status is active en het betreft een primary partition. Er wordt aangegeven dat de disk geen vrije ruimte heeft, terwijl in werkelijkheid slechts een kwart benut is. Wat nu? Omzetten van 'type 44'naar fat 32 lukt niet. Het lukt sowieso niet om met PM iets aan te vangen met disk 2. PM 'pakt'de disk niet op. Is formateren van disk 2 nu de enige oplossing die nog werkt? Wordt de disk na formateren trouwens wél herkend?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...