Ga naar inhoud

Problemen na partitioneren


Aanbevolen berichten

Ik wilde Linux instaleren op mijn 40gb Maxtor schijf, ik had van een logische partitie 6gb 'afgehaald' en deze omgezet in een unformatted partitie en deze vervolgens gebruikt om door Mandrake Linux te laten formateren en indelen. Nadat ik dit gedaan had lukte het opstarten echter niet (de bootlader LILO wilde niet laden), en vervolgens krijg ik nu bij PartitionMagic een '117: can't find partition letter' error. Als ik de INFO tool van PQMagic gebruik vertelt deze mij dat ik 'Disk geometry errors' heb. Wat ook vreemd is, is dat de verschillende programma's [i:92fad719ab]twee[/i:92fad719ab] schijven in m'n PC zien terwijl ik er maar één heb. Ik heb het idee dat dit komt doordat ik een zgn. EZ-bios heb geinstaleerd omdat m'n PC anders de harde schijf niet geheel kan gebruiken. Weet iemand hier een oplossing voor? En is er een mogelijkheid om dit op te lossen zonder alles te formateren en te herpartitioneren?
Link naar reactie
Waarom niet via partition magic 2 partities gemaakt, root en swab voor linux, en dan in mandrake handmatig de aangemaakte partities laten gebruiken. Op zo'n manier blijft je harde schijf onder partition magic geheel te zien. Als je Mandrake en/of andere linux wilt installeren en zelf partities laat aanmaken dan ziet partition magic de gehele schijf als "bad". Je moet ook de bootloader (lilo?) ook aan het begin van je root partitie installeren en dan via je bootfloppy van partition magic boot loader linux er aan toevoegen. Op zo'n manier werkt het uiteindelijk bij mij, na lang geklooi. Niet echt een antwoord op je vraag maar een aanreiking voor de volgende keer? Succes.
Link naar reactie
uhm, ja, dat is ook wat ik gedaan heb! ik heb met PQmagic twee partities aangemaakt voor Linux, en Mandrake daarop geinstaleerd. ook de boatloader heb ik op de root geinstaleerd, en toegevoegd aan bootmagic. Maar wat er dus gebeurde is dat LILO zover kwam dat hij tot LIL kwam, en dat betekend blijkbaar dat er 'disk geometry errors' zijn. [ Dit bericht is bewerkt door: Husky op 2002-04-22 16:12 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...