Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Op mijn Mobo Asus A7V266 zit een DMA100 controller die ik niet kan gebruiken. Bij DVD's blijf hij gewoon hangen(na een bepaalt moment) en bij Windows XP kraakt het geluid alsof er een slijpchijf m'n geluidskaart doormiddenslijpt. In Windows(ik haat die naam)98 SE doet het geluid het wel goed maar doen spelletjes het niet goed(eveneens bij XP). Heeft iemand dezelfde problemen(of gehad) en kan jij me helpen?
Link naar reactie
Ik heb zo'n zelfde soort probleem voor wat betreft het geluid... Ik ben in bezit van een ASUS MEL-C Mobo, met UDMA33 support (wat zou dat nog kunnen versnellen). In Win98 werkt het geluid perfect, maar in Win2k/WinXP zit er ook in mijn systeem een slijptol die de randen ff bijwerkt, zo lijkt het. Ik heb verder geen problemen in WinXP/2k, tenminste, zolang ik op 128Mb geheugen werk. Als ik mijn geheugen uitbereid naar 256Mb, lijkt het net alsof de poorten voor het ophalen van mail geblokkeerd worden (dit speelt eveneens niet in win98), want ik kan met geen enkel e-mailprogramma mijn mail binnen halen. Dit lukt maar één keer: als de ESCD-informatie wordt bijgewerkt gaat alles (gedurende die sessie) goed. Zodra ik mijn systeem eens opnieuw opstart, gaan we weer lastig worden. Op 128MB heb ik geen last van het mail-probleem. Ik heb al eens gekeken naar een Bios Flash (was er niet) en ik heb ook al eens gekeken of het soms aan het bijgeplaatste geheugen lag (=SDRAM PC133, rest=PC100), maar als ik dat geheugen er alléén in heb is er geen probleem. Wie kan mij helpen? De gebruikte Chipset is een Intel 440 BX.
Link naar reactie
Tja, als je de laatste drivers niet gebruikt moet je je ook niet verwonderen als het niet werkt, die zijn er niet voor niets..... De Via drivers werken verder perfekt bij iedereen als je ze maar goed installeerd. er staat niet voor niets een handleiding bij! (maar ja sommige "experts" hebben die niet nodig??) [ Dit bericht is bewerkt door: micky.g op 2002-04-20 10:47 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...