Ga naar inhoud

DMA aanvinken?


Aanbevolen berichten

Ik heb een maxtor 20gb hd. Ik kan in de eigenschappen geen dma aanvinken. Hij wordt bij eigenschappen onder de naam maxtor vermeld i.p.v. generetic ide disk type 47. In het register staat hij onder scsi i.p.v esdi terwijl het een gewone ide drive is. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Dit is tevens het geval bij mijn cd-roms!
Link naar reactie
Gebruik je een extra of extra-onboard UDMA controller ? Die worden wel eens als SCSI apparatuur gezien. De DMA wordt d.m.v. de drivers voor zo'n controller automatisch wel gebruikt. Dus dan is er niets aan de hand. Mijn Highpoint onboard op mijn Abit BE6 laat hetzelfde zien maar dan alleen voor HD's en niet voor CD stations.
Link naar reactie
Ik heb de Abit HotRod66 PCI kaart. Wat ik hier lees is alleen maar dat je geprobeerd hebt in windows de instellingen te wijzigen. Dat is inderdaad tevergeefs als je een extra kaart hebt tbv extra IDE poorten. Je moet dat in de bios van je kaart zelf wijzigen. Ik kan dat doen bij het opstarten, de kaart start zelf ook een bios op, net zoals bij de pc zelf, en die kan ik inkomen door CRTL-H te drukken. Dan kan ik de ATA mode wijzigen e.d. dingen. SUCCES
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...