Ga naar inhoud

Energieverbruik computer


Aanbevolen berichten

Het is niet erg om hem een nacht te laten downloaden gewoon het beeldscherm uitzetten maar vergeet wel niet de opties: - vaste schijven uitschakelen - en op slaapstand over te gaan op nooit te zetten. Instellingen/configuratiescherm/energieopties Het ligt denk ik aan je computer hoeveel die verbruikt want een zwaarde voeding BV: 300 Watt ATX zal meer verbruiken als een 230 watt GREETZ Stefan
Link naar reactie
Idd. Dat vermenigvuldig je met het aantal uur en je hebt het aantal Watt-uur. Aangezien de prijs van elektriciteit per kilo-Watt-uur (kWh, 1000 Watt-uur) berekend wordt deel je dit door 1000. Dus stel je hebt een voeding van 300 Watt en die laat je 8 uur aanstaan. Dat is dus 2400 Wh = 2,4 kWh. Ik weet zo niet hoe de elektriciteitsprijs ligt (hangt ook van je aanbieder af), maar ergens rond de 17 eurocent denk ik. Dan kost 8 uur pc (zonder monitor) aan dus 40.8 eurocent...
Link naar reactie
Hoi, Is het niet zo dat een voeding die 300 watt op de uitgang levert op dat moment ook 300 Watt verbruikt, dus een rendement heeft van 100%?. Nee dus! Ik ben niet op de hoogte van rendementen van diverse PC voedingen maar weet wel zeker dat het geen 100% is......een voeding die op dit moment 300watt levert zal, afhankelijk van het rendement zeker meer vermogen opnemen als afgeven. Een voeding die op dit moment dus 300 wat afgeeft zal in werkelijkheid dus meer opnemen dan 300 WAtt, is het rendement 50% dan resulteert dit in een werkelijk verbruik van 600 WATT !!!!!!!!!! Alipapa
Link naar reactie
[quote:ebb6c08000] Op 20-04-2002 18:03 schreef Alipapa: Een voeding die op dit moment dus 300 wat afgeeft zal in werkelijkheid dus meer opnemen dan 300 WAtt, is het rendement 50% dan resulteert dit in een werkelijk verbruik van 600 WATT !!!!!!!!!! [/quote:ebb6c08000] Het rekenvoorbeeld klopt! Zo laag is het rendement volgens mij alleen niet. Meestal fungeert een PC niet als een straalkachel. Een redenment van 80-90% is heel gebruikelijk voor een geschakelde voeding. Maar de grote vraag blijft of het gemiddeld verbruik 100 Watt, 150 Watt, 200 Watt of hoger is. In ieder geval is het verbrui afhankelijk van wat er aan zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...