Ga naar inhoud

upgrade 133pc geheugen in een Pentium II 350Mhz


Aanbevolen berichten

Ik heb iemand een plezier willen doen door de een uitbreiding van het geheiugen van 64Mb naar 196Mb. Sdram-geheugen was op de HCC-dagen vrijwel alleen als 133pc te krijgen. De computer is een Pentium II 350Mhz met een 100Hz moederbord. Het vreemde is dat de nieuwe geheugen-module wordt geaccepteerd maar de oude geheugen-module wordt niet meer herkend. De opwaardering van het geheugen is dus slechts 64Mb i.p.v de 128Mb die ik erbij gekocht heb. Waar ligt dit aan? Heeft iemand een oplossing om beide modules te laten werken :roll:
Link naar reactie
Dat komt door je motherboard, niet alle motherboarden kunnen verschillende soorten door elkaar gebruiken. Dit kun je na lezen in je handleiding van je motherboard. Als je 2 reepjes van 100pc geheugen geeft geen problemen of 2 reepjes van 133pc geeft geen problemen. Weet wel dat een 133 in een pentium II gewoon 100 wordt, maar die dingen zijn tegen woordig zou goedkoop.
Link naar reactie
Inderdaad Dliekens je hebt gelijk mbt de 100 pc en 133pc geheugen modules. Was gister denk ik niet meer helemaal helder Echter ik heb een msi 6119 mother board en maak gebruik van single side en double side heugen module's en ik kan je zeggen het werkt. Maar moet wel erbij vermelden dat het volgens de handleiding problemen zou kunneng geven, maar ja dan heb ik maar geluk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...