Ga naar inhoud

Problemen met Phono PreAmp naar Cooledit en/of clean 2.0


Aanbevolen berichten

Wie o wie kan mij raad geven Ik bezit een pentium4 computer, met een geluidskaart soundblaster 16, merk Creative. Deze week heb ik en Phono PreAmp gekocht voor mijn zeer grote verzameling LP’s over te zetten op CD’s. Ik heb gehandeld zoals staat vermeld in computeridee No. 24 van 15-11-2001. Ik heb de preAmp goed aangesloten Ik heb wel gewoon muziek van de LP van de platenspeler op de boxen van de PC maar WAV bestanden maken met cooledit2000 lukt niet. Met cooledit lukt het niet om de opgenomen nummer de saven als WAV bestand. Ook krijg ik niet de mogelijkheid de opgenomen nummer te bewerken. Op blz. 58 van dezelfde nummer staat het programma Clean 2.0. Ik heb dit programma gedownload en geprobeerd WAV bestanden op te nemen van de platenspeler. Dit lukt wel, maar……. bij het afspelen herkent de computer dat WAV bestand niet en bewerken met Clean kan ik derhalve niet doen omdat ook Clean die WAV bestanden niet herkent. Mogelijk doe ik iets geheel fout met beiden programma’s maar wat.????? Wie weet dit?? Bij voorbaat dank voor de genomen moeite. Jo van Rooij j.rooy@hccnet.nl
Link naar reactie
mmmm doe je zelf n plezier en haal het progje goldwave neer... volgens mij zitten ze op versie 4.25 beschik zelf over n terratec dmx 6, deze heeft n geintegreerde phono aansluiting maar ben daar niet zo kapot van, gebruik derhalve de line ingang via de hifi versterker waar ik dan de draaitafel op aangesloten heb en dat gaat perfect. bij de kaart zaten de diverse progjes w.o. wavelab 2.0, hiermee kan je vanzalles opnemen bewerken enzo maar voor het specifiek verwijderen van ruis en hum hebben ze bij terratec n speciale versie sound laundry bijgvoegd... het werkt allemaal. als echt goede opnames en geluidbewerkingen wilt doen kijk dan ff op de site van steinberg... http://www.steinberg.de daar heb je wavelab 3 en 4 . met name versie 4 maakt n goede indruk op mij behoudens de prijs. grappige bijkomstigheid van bovengenoemde versies is dat je je eigen mixen kan maken... errug simpele overigens, voor het beter mixwerk moet je misschien n ander progje nemen hb
Link naar reactie
Welke Cooledit versie gebruikte je? Al het de 2000 shareware versie was, dan kun je daar maar heel weinig mee. Opnemen met Cooledit is heel goed mogelijk. Wat vaak misgaat, is de instelling van de geluidskaart zelf. Je kan instellen welke kanalen voor weergeven geopend zijn, maar nu komt het, datzelfde geldt ook voor het opnemen. Daarbij komt nog dat het opname niveau regelbaar is. Een instelling die op nul staat, zal bijvoorbeeld geen geluid opleveren. Hoe je dat kan instellen? Dubbelklik op het luidspreker symbooltje rechts onder. Klik vervolgens op Opties en Eigenschappen. Klik nu op het vakje bij opnemen (standaard staat het vakje bij afspelen geselecteerd). Bekijk nu de huidige instellingen. Als line-in bjvoorbeeld niet is geactiveerd: dan is er geen geluid! Alles ingesteld? Klik op Okay. Bekijk nu de volume instellingen. Kijk of het vakje selecteren is gekozen voor line-in, kijk ook of het opname niveau goed staat ingesteld. Even uitproberen is natuurlijk wel logisch ... Verder is een programma zoals Spin Doctor ook heel erg handig voor het maken van geluidsopnames. Dat programma kan zelf de verschillende muziekstukken splitsen. Spin Doctor is onderdeel van Easy CD Creator 4 de Luxe. De meeste brander software hebben handige opname programma's. Bijvoorbeeld: Sonic FOundry zit vaak bij software van HP branders ... Meer lezen? Kijk op eens op mijn homepage: http://home.hccnet.nl/h.vosman/stereo.htm voor het aansluiten van geluidsapparatuur. http://home.hccnet.nl/h.vosman/lp2cd.htm voor het maken van plaat en bandopanames. Of kijk eens bij de club audiorestauratie: http://www.clubs.nl/community/default.asp?club=Audiorestauratie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...