Ga naar inhoud

Bestanden overzetten


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Een kennis van mij heeft een nieuwe Aldi-pc gekocht (mooi ding), en wil zijn emailtjes met afzenders uit zijn vorige pc in de nieuwe hebben. Hoe kunnen we dat aanpakken? Er zijn enkele emails met bijlagen die te groot zijn voor floppies. Hier zit dus geen brander bij. De nieuwe pc heeft volgens mij mogelijkheden om bestanden over te hevelen (firewire????), maar hoe doe je dat, en wat voor kabels heb je hierbij nodig? Alvast bedankt, John
Link naar reactie
Een UTP kabel is een netwerkkabel met aan beide zijden een zogenaamde RJ45 connector. Bij de computerwinkel weten ze wel welke je moet hebben. Vraag wel om een gedraaide kabel, anders werkt het niet (zonder hub) Ik weet niet welk besturingssysteen je gebruikt??? In windows XP is dat heel eenvoudig: Bij netwerk locaties --> thuisnetwerk instellen. De rest wijst zich dan vanzelf. Bij een ander besturingssysteem kan je (is mijn ervaring) het beste Winproxy 4.0 installeren. Dit is wel wat ingewikkelder, maar als je de handleiding goed leest kom je er wel uit (hoop ik) Nogmaals succes. spiderned
Link naar reactie
[quote:e84082cd12] Op 17-04-2002 0:45 schreef spiderned: Bij een ander besturingssysteem kan je (is mijn ervaring) het beste Winproxy 4.0 installeren. Dit is wel wat ingewikkelder, maar als je de handleiding goed leest kom je er wel uit (hoop ik) spiderned [/quote:e84082cd12] Win proxy installeren is wel een beetje omslachtig om een netwerkje te installeren lijkt mij. Het gaat hier alleen om het overzetten van bestanden. Makkelijker is: - rechtermuisknop op netwerklocaties (desktop); - eigenschappen kiezen; - netwerkprotocol toevoegen: "Microsoft Netbeui"; Kabel er in en opnieuw opstarten. en zie daar netwerk! :grin: [ Dit bericht is bewerkt door: ahbart op 2002-04-17 09:17 ]
Link naar reactie
[quote:05c9a8b5ff] Op 17-04-2002 9:16 schreef ahbart: [quote:05c9a8b5ff] Op 17-04-2002 0:45 schreef spiderned: Bij een ander besturingssysteem kan je (is mijn ervaring) het beste Winproxy 4.0 installeren. Dit is wel wat ingewikkelder, maar als je de handleiding goed leest kom je er wel uit (hoop ik) spiderned [/quote:05c9a8b5ff] Win proxy installeren is wel een beetje omslachtig om een netwerkje te installeren lijkt mij. Het gaat hier alleen om het overzetten van bestanden. Makkelijker is: - rechtermuisknop op netwerklocaties (desktop); - eigenschappen kiezen; - netwerkprotocol toevoegen: "Microsoft Netbeui"; Kabel er in en opnieuw opstarten. en zie daar netwerk! :grin: [ Dit bericht is bewerkt door: ahbart op 2002-04-17 09:17 ] [/quote:05c9a8b5ff] Zorg er dan wel voor dat je bij identificatie een verschillende PC naam opgeeft (PC1,PC2) en een gelijke werkgroep (werkgroep) opgeeft. Zet ook nog bestandsdelen aan en deel de harde schijf van de oude pc.
Link naar reactie
Ja, het gebruiken van winproxy is inderdaad stom om te zeggen als je alleen maar bestanden wil overzetten !!!! Ik zat ook te denken aan het internet delen. Vergeef me; het was ook al laat. Ps. wat is het verschil tussen een gedraaide kabel en een crosskabel??? Groetjes spiderned [ Dit bericht is bewerkt door: spiderned op 2002-04-17 19:58 ]
Link naar reactie
[quote:72065920a1] Op 17-04-2002 0:07 schreef jhde: Hoi allemaal, Een kennis van mij heeft een nieuwe Aldi-pc gekocht (mooi ding), en wil zijn emailtjes met afzenders uit zijn vorige pc in de nieuwe hebben. Hoe kunnen we dat aanpakken? Er zijn enkele emails met bijlagen die te groot zijn voor floppies. Hier zit dus geen brander bij. De nieuwe pc heeft volgens mij mogelijkheden om bestanden over te hevelen (firewire????), maar hoe doe je dat, en wat voor kabels heb je hierbij nodig? Alvast bedankt, John [/quote:72065920a1]
Link naar reactie
Sorry vergat tekst in te voegen Hier de goede Outlook Express 5.0 E-mail bestanden opslaan; Probleem; U wilt onder Outlook Express 5.0 een back-up van Uw E-mails maken, zodat U ingeval van een hernieuwde installatie van Windows, weer toegang heeft tot uw oude E-mails, zowel in Uw postvak In, Postvak Uit, Postvak Verzonden en postvak Verwijderde E-mails, ook als U zelf een indeling heeft gemaakt van Uw postvak, maakt niet uit hoe. Oplossing; Outlook Express maakt voor alle Mail verwijzingen, maakt niet uit in welke eigen gemaakte of standaard postvak mappen,een bestand aan met de extensie: DBX. (Maak eerst een aantekening van de indeling van Uw postvak, eventueel mbv een screendump) Waar deze bestanden te vinden zijn hangt af of U een of meerdere gebruikers hebt geïnstalleerd. Ze bevinden zich hoe dan ook onder de Windows verwijzing : gebruikersbestanden, of “profiles”. Het beste is om gewoon te laten zoeken op: *.DBX Als U deze heeft gevonden dan kopieert u alle dbx bestanden naar een zelfgemaakte map ergens op een partitie, of desnoods op een Cd-rom. Na een hernieuwde installatie configureert U de software weer precies hetzelfde als de vorige keer. Als u de vorige keer dus een eigen E-mail postvak had (bijv. “ Jos” ) maakt U die deze keer ook weer, en wel op dezelfde plaats. Outlook Express maakt nu weer een folder met DBX bestanden. Zoek nu weer waar deze folder zich bevindt en verwijder de DBX bestanden allemaal, (als U reeds e-mails heeft binnengehaald na de nieuwe installatie, is het beter deze e-mails als dbx bestand eerst te kopiëren naar de back-up map met de eerdere back-up), vervang nu de verwijderde DBX bestanden door alle DBX bestanden van de back-up. Nu zijn Uw eerdere E-mails weer teruggezet in uw nieuwe configuratie. 2e Uitleg: Tip: Maak eerst een screendump hoe de postvak is ingedeeld Ga via start naar zoeken en zoek in computer naar *.dbx bestanden Als je deze lijst hebt gevonden zet je de gehele inhoud naar een zelf gemaakte en benoemde map (bijv: “ E-mail back-up” ) Als je daarna de computer opnieuw hebt geïnstalleerd met o.a Outlook Express Dan ga je weer zoeken op: “ dbx “ Je ziet dan dat in de nieuwe postbus weer een in-uit-verzonden etc postvakken zijn gemaakt Verder zie je dat de dbx bestanden zijn opgeslagen in een map, de naam is ; “ C:WindowsApplication Dataidentities{ECA36460-E408-11D5-EA18-CA7CA4D8E252MicrosoftOutlook Express” Ga via “Deze Computer” naar deze map Open deze map je ziet er nu een folder met “Microsoft” Open dan hierin de folder met: “Outlook express” Hier staan nu enkele bestanden, afhankelijk van hoeveel er reeds binnen gehaald is Vervang nu de inhoud van deze map met de inhoud van het eerder gemaakte E-mail Back-up Klaar !!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...