Ga naar inhoud

DVD+RW vraagje


Aanbevolen berichten

Hi, Ik weet dat dit een stomme vraag lijkt maar ik kom er niet uit. Ik heb een pc met daarin een dvd+rw brander van NEC ND-1100. Mijn eerste vraag: Ik heb een aantal dvd+rw gekocht en daar staat het volgende op: 4.7 gb en 120 minuten. Als je dan kijkt naar een gewone cd van 700 mb is die 80 minuten. Wat kan ik nu op deze dvd+rw zetten 4,7 gb OF 120 minuten. Vraag 2: Nu wilde ik met NERO een film op deze dvd branden. De film was in .AVI formaat en NERO gaat dat dan omzetten naar VCD formaat. Totaal waren de .AVI formaten 1,5 gb bij elkaar MAAR er stond in NERO ook bij dat het totaal 140 minuten was. Toen ik probeerde de dvd te branden kreeg ik na een heeeel lang proces de melding dat het medium niet voldeed. Ik denk dat dat komt door die 140 minuten ?! Dus wat kan ik nu op die DVD aan data kwijt en hoe lang kan een film maximaal zijn. Groeten martijn
Link naar reactie
Op een cd van 80 minuten kun je 80 min audio kwijt. Op een dvd is het 120 minuten audio en video, meestal zitten daar ook meerdere audio sporen bij. Aan data past er zo'n 4450 echte MB's op. Inderdaad gaat nero dat omzetten naar .vob bestanden en dan zul je inderdaad al snel zien dat het niet past, er past immers maar 120 minuten op :)
Link naar reactie
[quote:b8284956fe="red1"]Op een cd van 80 minuten kun je 80 min audio kwijt. Op een dvd is het 120 minuten audio en video, meestal zitten daar ook meerdere audio sporen bij. Aan data past er zo'n 4450 echte MB's op. Inderdaad gaat nero dat omzetten naar .vob bestanden en dan zul je inderdaad al snel zien dat het niet past, er past immers maar 120 minuten op :)[/quote:b8284956fe] Dus als ik een film in .AVI formaat wil branden van 700 mb = 1.12 minuten moet ik dat op 1 dvd-rw doen?
Link naar reactie
Op mijn dvd'tjes (heb ze nog niet geprobeerd) staat 120 min SP. Die sp betekent shortplay. Ik weet niet hoe dit werkt maar kan me wel herrineren dat in de tijd van de vcr je ook 2 opname mogelijkheden had. LP (longplay) en dus SP. MEt LP kon je 2 keer zo lang opnemen. (een band van 120 minuten werd bijvoorbeeld 240 minuten) Dat moet met die dvd'tjes dus als ik dit zo bekijk ook mogelijk zijn. Vraag me echter neit hoe!
Link naar reactie
[quote:1eb04df937="mvdenzen"]Dus als ik een film in .AVI formaat wil branden van 700 mb = 1.12 minuten moet ik dat op 1 dvd-rw doen?[/quote:1eb04df937] Inderdaad, tenzij je het als gewone data op je dvd brandt, maar dan kun je het niet in je stand-alone afpelen. Ik heb een aantal Stargate SG1 afleveringen geript naar vcd. Oorspronkelijk afkomstig van een 9GB dvd. Er staan dan 4 afleveringen op. Ik dacht dat scheelt me een berg ruimte als ik dat dan op dvd brand, maar zodra ik het weer op dvd gooide, paste er maar 1 op een dvd.
Link naar reactie
[quote:393e0bc396="red1"][quote:393e0bc396="mvdenzen"]Dus als ik een film in .AVI formaat wil branden van 700 mb = 1.12 minuten moet ik dat op 1 dvd-rw doen?[/quote:393e0bc396] Inderdaad, tenzij je het als gewone data op je dvd brandt, maar dan kun je het niet in je stand-alone afpelen. Ik heb een aantal Stargate SG1 afleveringen geript naar vcd. Oorspronkelijk afkomstig van een 9GB dvd. Er staan dan 4 afleveringen op. Ik dacht dat scheelt me een berg ruimte als ik dat dan op dvd brand, maar zodra ik het weer op dvd gooide, paste er maar 1 op een dvd.[/quote:393e0bc396] Ik heb dit dus nu geprobeerd. Een .avi van 683 mb en 112 minuten door Nero (5.5.10.0) op een dvd te branden. Het converteren gaat goed maar langzaam. Als hij dan wil gaan branden krijg ik een scherm waarin staat: Uw compilatie kan niet op dit medium worden geschreven.Voer een medium van het bjuiste type in of pas de instellingen van uw compilatie aan om ze compatible te maken met het huide medium. Medium vereist voor compilatie: CD-R/RW Type medium in recorder: LEEG Ik heb andere dvd+rw geprobeerd met allemaal het zelfde resultaat. Data kan ik wel branden op de DVD. Uiteindelijk heb ik de bovenstaande film op een 800 mb 90 minuten cdr gebrand. Iemand een idee????
Link naar reactie
[quote:17ea0e2bf9="cHiLlaH"]Op mijn dvd'tjes (heb ze nog niet geprobeerd) staat 120 min SP. Die sp betekent shortplay. Ik weet niet hoe dit werkt maar kan me wel herrineren dat in de tijd van de vcr je ook 2 opname mogelijkheden had. LP (longplay) en dus SP. MEt LP kon je 2 keer zo lang opnemen. (een band van 120 minuten werd bijvoorbeeld 240 minuten) Dat moet met die dvd'tjes dus als ik dit zo bekijk ook mogelijk zijn. Vraag me echter neit hoe![/quote:17ea0e2bf9] Moet er ook bij zetten dat als je met longplay opneemt de kwaliteit ook drastisch onderuit gaat. :)
Link naar reactie
[quote:4161cfef81="red1"][quote:4161cfef81="mvdenzen"]Medium vereist voor compilatie: CD-R/RW Type medium in recorder: LEEG [/quote:4161cfef81] Je kiest dat je een CDR wilt maken, je moet natuurlijk wel aangeven in NERO dat je een DVD wilt maken.[/quote:4161cfef81] Ik krijg het maar niet voor elkaar. :( Ik heb 2 avi's die ik op een dvd wil branden met NERO als vcd. Als ik kies voor de recorder NEC (DVD) kan ik alleen maar (.IFO.VOB.BUP.VIDEO_TS) bestanden toevoegen. En die heb ik niet want ik heb .AVI bestanden. Als ik kies voor de recorder NEC (CD-R/RW) kan ik alleen maar op een cd-r/rw branden en niet op een DVD. De enige mogelijkheid die ik nog niet heb geprobeerd is om de recorder IMAGE RECORDER (DVD) te kiezen, maar volgens mij gaat dat ook niet werken. Dus hoe krijg ik nu mijn .AVI op een DVD gebrand??????? :roll: :roll: Martijn
Link naar reactie
[quote:e9e59dc3e4="red1"]Je hebt hiervoor een dvd authoring programma nodig zoals Sonic MyDVD, en als het goed is wordt zoiets meegeleverd met je dvd brander. http://www.sonic.com/default.asp Nog mooier is SpruceUp die je hier kunt downloaden: http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd-r_tools/spruceup.cfm#download[/quote:e9e59dc3e4] Bedankt, ga het proberen. Wat doen deze progjes precies?
Link naar reactie
[quote:788130d536="red1"]Dit zijn programma's om vob-bestanden te maken van avi's. Met menu's en hoofdstukken e.d.[/quote:788130d536] Had sonic bij mijn brander zitten maar nog niet geinstalleerd. Dus als ik het goed begrijp maakt Sonic een bestand dat ik op een DVD kan wegschrijven. Hierna kan ik de DVD in mijn DVD -player afspelen?? Dan is mijn probleem opgelost. Je zei dat dat andere progje beter was dan Sonic. Waarom, wat zijn in het kort de verschillen. Groeten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...