Ga naar inhoud

cd-rom station en diskette station configureren


Aanbevolen berichten

mijn vraag was: hoe kan ik mijn cdrom station en diskette staion weer terug zetten want ik heb mijn PC zo in de soep laten lopen dat ik gedwongen ben om windows etc. er opnieuw op te zetten. alleen moet je om windows er opnieuw op te zetten heb je het cdrom- en het diskette station nodig alleen ik weet niet hoe ik die moet configureren(in bios dacht ik) hoe gaat dat?? Groetjes Ezra
Link naar reactie
Diskettestation moet 't zo doen, voor je cdromspeler heb je een diskette met een driver nodig (welke maakt volgens mij niet zoveel uit). Probeer van een ander systeem even het bestand mscdex.exe te kopiëren. Staat volgens mij niet altijd op de driverdiskette omdat 't standaard met Dos/Windows wordt meegeleverd. In je Bios hoef je niks te doen.
Link naar reactie
Je probleem is makkelijk op te lossen: Pak een diskette en zoek een pc met windows 98(!, dus geen XP,2000 of 95) Ga naar start, instellingen, configuratie scherm, software, opstartdiskette maken. Stop de diskette in de diskdrive en klik op OK. Opstartdiskette wordt gemaakt. Met deze diskette kun je je PC opstarten en door keuze 1 te kiezen wordt cd CDROM geactiveerd. Plaats Windows CD in CDROM Speler en start setup.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...