Ga naar inhoud

Problemen met hard disk


Aanbevolen berichten

Vorige week heb ik in mijn pc een nieuwe hard schijf gezet. Betreft een maxtor 20 gb 7200. Xp erop gezet maar toen ik de schijf gisteren wilde formatteren gaf Dos aan na format c te hebben gedaan dat er 8 gig vrij was. De bios herkend de schijf wel als 20 groot. Om de ramp helemaal compleet te maken lukte het om helemaal niets meer op de schijf te zetten, windows setup geeft aan dat er te weinig schijfruimte is om te installeren. en naderhand werd C helemaal niet meer herkend. Mijn vraag of iemand weet hoe ik dit probleem moet oplossen. alvast dank.
Link naar reactie
1) Heb je fdisk gebruikt om te partitioneren? 2) 8GB zou ook nog wel eens een DOS-limiet (oudere DOS) kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker; moet je even opzoeken op het internet. _________________ In a world without fences, who needs Gates? [ Dit bericht is bewerkt door: Wim Sturkenboom op 2002-04-13 15:31 ]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het probleem zat hem denk ik in het oude f-disk van DOS. Daar is inderdaad een limiet van 8 gig (vaak 2 gig per partitie). Door windows vanaf de CD-rom te draaien (bij de eerste keer booten en partitioneren) kun je de windows-setup laten partitioneren. Hij vraagt zelf hoeveel ruimte je voor de eerste partitie wilt gebruiken. Die partitie van windows megeleverde F-disk kan veel groter zijn. Het bijzetten van een andere master is dus eigenlijk veel te veel werk om niets.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...