Ga naar inhoud

Zieke computer


Aanbevolen berichten

Ik ben gevraagd eens te kijken naar een computer die het niet goed doet. Volgens mij is het ding doodziek. Opstarten doet ie, maar daar blijft het zo'n beetje bij. Alle hardware die herkend zou moeten worden, wordt niet herkend. Nieuwe printer: laat zich niet installeren. USB-scanner (HP 3300) werkt niet. Soundcard (SB Live value) werkt niet en opnieuw installeren blijft bij proberen: wordt niet herkend, handmatig geselecteerd, drivers laten zich installeren, maar kaart verschijnt niet in de device manager). Modem (dus Girotel) werkt niet. ISDN (dus internet) werkt niet. Met WP (ja zeker: WordPerfect 9) kun je wel tekst inkloppen, maar leestekens lijken een random keuze. Een week geleden was het nog een feilloos werkend apparaat. Het is al een paar jaar oud en bevat: P4B mobo met 333 MHz Pentium II, 192 MB SDRAM, Windows 98 SE. O ja, de CDROM-speler werkt wel! Eerder was Windows beschadigd door een foutje bij de uninstall van de software van de oude printer. Na een verloren gegane file (msvcrt.dll) te hebben teruggezet (van een andere computer gehaald) startte het ding weer vriolijk op en liet Windows zich gedwee herinstalleren. Kan die beschadiging de oorzaak zijn geweest? Of de installatie van de printer (DJ 920) volgens de handleiding in de doos? Die vind ik namelijk vreemd: eerst de cdrom erin en de software installeren, dan de printerkabel aansluiten aan printer en computer, dan 220V aan printer en computer, dan aanzetten en aanwijzingen op het scherm volgen. Mij is altijd verteld dat je nooit kabels moet steken in een draaiende computer, maar van HP schijnt dat te moeten. Kortom, ik wil de man graag helpen, maar in dit geval houdt mijn kennis op. Wie heeft suggesties? Ik heb een beetje het idee dat het mobo is overleden, maar ik geef mijn mening graag voor een betere. _________________ De OAP (Such is life. And life becomes sucher and sucher...) [ Dit bericht is bewerkt door: OAP op 2002-04-12 22:49 ]
Link naar reactie
5 euro is wel erg weinig. ik bied er 10 en dan kom ik m nog inpakken ook :grin: ff serieus: probeer windows opnieuw te installeren. kopieer alle bestanden die bewaard moeten worden in tweevoud! naar floppie. (dus van ieder bestand heb je op twee verschillende floppies een kopie) maak een bootdisk (met cdrom ondersteuning) en boot daarvan. formatteer al je harde schijven/partities waarmee je problemen hebt. installeer dan windows (minimaal 98 SE) installeer alle hardware opnieuw.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...