Ga naar inhoud

Navullen, lekken en resetten van inktcartidges


Aanbevolen berichten

Mogge allemaal Een paar vraagjes over inktcartridges (ik weet het, een heet onderwerp). Het gaat in mijn geval om een HP 970 Cxi. Hierin heb ik altijd de grote patronen. Aangezien ik heeeeel veel printwerk heb, heb ik mijzelf van Start een navulset aangeschaft, kleur en zwart. Ik weet ook dat de meningen over navullen verdeeld zijn. Ik heb gisteren voor het eerst bijgevuld, en het bijvullen op zich ging goed. De kleurencassette was origineel HP, de zwarte was een navulexemplaar van Cartink. Zwart heb ik helemaal volgedaan, (20 ml) en de kleur heb ik maar voor de helft gevuld (6 ml per kleur). OK, het printen ging goed, perfecte kleuren en mooi donker zwart. Maar ik zag al dat de software van HP bleef aangeven dat de cartridges bijna leeg waren. Er schijnt dus toch iets van een memory te zitten op de cartridges. Gezocht op dit forum, en daar waren een paar meningen die zeiden dat de cassettes gewoon bleven printen, al bleef dan wel die melding constant komen. Maar ik kan me ook herinneren, dat je de printer en/of de cassettes kunt resetten. Ik heb zelfs dacht ik ergens een plaatje gezien van de contactpunten, welke je moet weghalen. Maar ook kan ik me herinneren, dat er gesproken werd over een bepaalde regel in het register aanpassen. Maar waar, wat en hoe???? Er werd hier door iemand gezegd dat je op tweakers.net verder kon komen (hij had het al diverse keren gepost), maar met de zoekfunctie daar kom ik niet verder. Dus als die persoon dit leest, geef dan nog eens de oplossing als je wilt! Wie anders weet wat??? En dan de laatste vraag. Over het navullen op zich. Over het lekken. Ik lees dat vrij vaak. Stomme vraag misschien, maar HOE komt dat eigenlijk, dat lekken? Hebben jullie je dat al eens afgevraagd? Heeft het voordeel dat ik die kleurencassette niet helemaal vol heb gedaan? Moet ik echt met de lekbak klaar staan om de inkt op te vangen??? Of gaat het lekken pas in zicht komen als je cassettes al meerdere keren hebt bijgevuld?? En hoe komt het eigenlijk dat de navulbedrijven zoals Cartink hier dan geen last van hebben???? Ik zit er net aan te denken, dat als het gevaar van lekken echt groot is, dat ik dan als de printer uitstaat, 's nachts enzo, dat ik dan de cassettes er uit kan halen, en uit voorzorg in een bakje kan zetten??? Kortom, vertel jullie ervaringen eens !! Bedankt, Peter Roemer
Link naar reactie
Nou, komt ie... Als ik het goed heb, gebruik je dezelfde cartridges als de HP930c Die heb ikzelf, en natuurlijk ook bijgevuld met een setje van de beurs. Lekken weet ik van de zwarte cartridge, als je die niet stevig inknijpt tijdens het vullen krijgt ie niet de nodige onderdruk. Bij kleur maakt het niet uit. Ok, geheugen.. heb ik alleen bij de zwarte last van. Veel speurwerk leert me dat de printer geheugen heeft voor de laatste 2 cartridges, dat bij de derde dus alles pas ok zou moeten zijn. Heb ik nog niet kunnen testen helaas. Het lijkt me dat je je navulwerk goed hebt gedaan als ik dit lees.
Link naar reactie
OK, komt 'ie nog een keer (van een inmiddels niet meer bestaande webpagina van iemand van start, en zonder garantie dat het ook echt werkt wat ik heb het niet uitgetest). Hp 900/officejet series testfunctie : Eerst de printer aanzetten, Power-knop loslaten, Dan Power-knop indrukken En vasthouden, dan "X" voor de10 tallen en "papier doorvoer voor de 1 tallen 1 : bloem 4 : S/N aantal afdrukken 8 : eindeloze test ( Kijk uit blijft test pagina’s printen) 12 : ROM-dump, S/N, fabricage datum 21 : normale Reiniging 31 : bloem NEW 84 : Printkop test van de oude hp’s 3 : cartridge’s uitlijnen 7 : papier invoer kalibreren 11 : S/N, pagina-aantal , papier-uitlijn-data 20 : eenvoudige reiniging 22 : harde reiniging 41 : Cartridge herkennings data / geschat inkt niveau De oplossing voor de vervelende boodschap cartridge leeg!! status : de hergevulde cartridge in de printer plaatsen printer aanzetten , deksel openen, beide cartridge’s verwijderen beide cartridge’met de printkop naar beneden en de contactjes naar uw toe dan de 4 linker contacjes afplaken met een stukje plakband (zowel bij kleur en zwart) zoals hier onder x.. … x.. … x.. … x.. … .. .. .. .. beide cartridge’s weer in de printer plaatsen, deksel dicht, en naar 3 sec. de deksel weer openen wachten tot de printer de cartridge’s weer vrij geeft dan zal de printer een fout melding geven. Neger deze fout. De deksel openen en de cartridge’s verwijderen. beide cartridge’met de printkop naar beneden en de contactjes naar uw toe dan het plakband verwijderen dan de 4 rechter contacjes afplaken met een stukje plakband (zowel bij kleur en zwart) zoals hier onder ... ..x ... ..x ... ..x ... ..x .. .. .. .. beide cartridge’s weer in de printer plaatsen, deksel dicht, en naar 3 sec. de deksel weer openen wachten tot de printer de cartridge’s weer vrij geeft dan zal de printer een fout melding geven. Neger deze fout. De deksel openen en de cartridge’s verwijderen. dan het plakband verwijderen de contactjes even schoon maken. Beide cartridge’s in de printer. Nu nog een test omte kijken of de cartridge’s vol zijn : Test print 41 starten : Power-knop indrukken en vasthouden dan : 4* "X",1 "papier door voer knop Ën power-knop los laten -> helemaal onder aan de pagina moet dan staan : Remaining Quantities : tweemaal 100% of 99% Cartridge’s uitlijnen starten (wanneer de printer dit niet automatisch doet): Power-knop vasthouden, 3* "papier doorvoer knop in drukken en powerknop loslaten ã 2001 by StART-EUROPE
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...