Ga naar inhoud

CD brander geeft blauw scherm bij instoppen CD


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem. Ik werk al jaren met volle tevredenheid met een Philips CD Writer 3610 IDE (aanschaf eind 98) Sinds kort krijg ik bij het laden van een CD het bekende blauwe scherm (OS = W98) (Fatale uitzondering OE op 0028:0000 etc etc) Ik heb het volgende gedaan: - virusscanner gedraaid; - nieuwe devicedriver geinstalleerd (cdrom.sys in C:/HXCD-ROM) - nieuwe firmware geinstalleerd (v 3.09) Bij het opstarten lijkt alles gewoon goed te gaan. Ik zie geen foutmeldingen en ook de apparaten vliegen met de juiste drivers in de DOS-schermen voorbij. Ik blijf echter het blauwe scherm krijgen, nadat ik er een CD in stop. Ook heb ik de automatische CD-start uitgeschakeld. Maar dan krijg ik het blauwe scherm kort nadat ik op 'mijn computer' heb geklikt. Ik weet het ff niet meer. Waar kan ik nog anders zoeken? Groet, Hans
Link naar reactie
[quote:cb7af1c1ef] Ik heb het volgende gedaan: - virusscanner gedraaid; - nieuwe devicedriver geinstalleerd (cdrom.sys in C:/HXCD-ROM) - nieuwe firmware geinstalleerd (v 3.09) Bij het opstarten lijkt alles gewoon goed te gaan. Ik zie geen foutmeldingen en ook de apparaten vliegen met de juiste drivers in de DOS-schermen voorbij. [/quote:cb7af1c1ef] Zeer waarschijnlijk is je brander overleden. Test hem in een andere pc zou ik zeggen Echter een opmerking, DOS drivers zijn absoluut niet nodig als je windows 95 of hoger gebruikt, dus die kun je weggooien!
Link naar reactie
Verdorie, moet ik weer in DOS gaan zitten werken.... Ik heb een checkprogramma gevonden (met dank aan Kapitein Kansloos) Deze geeft het volgende: C:tempcdcheck>chkcdrom CHKCDROM (Alpha Ver. 0.A1, Build 0x0001) ATAPI CD-ROM Chipset Bug Identification Program (C) Copyright 1997, Computall Services Win32 Windows Version 4.10, Build 1998 C:WINDOWSSYSTEMWNASPI32.DLL, Version: 4.60 (1020) WS_Stat 0x0004 WS_Stat 0x0004 Number of CDROM/CDR drives found: 2 Drive #: 1, Type: ATAPI, HA:ID:LUN 0:1:0 Number of tracks: 0x00, Vendor: LITEON , Product: CD-ROM LTN382 , Rev: RL2A Buffer Size: 120 KB, Drive Speed: 7056 KB/s, Capabilities: 71712902 SrbStat 0x04 HaStat 0x00 TargStat 0x02 scsi read ASPI request error sense key: 0x2, asc: 0x3a, ascq: 0x0 Sense Info: 70 00 02 00 00 00 00 0a 00 00 00 00 3a 00 Disc not in drive. ATAPI read error: returned 0x4 ----------------------------------------- Dit gaat een beetje mijn pet te boven. Maar volgens mij wordt alleen de CD-rom lezer genoemd en niet mijn brander. Ik ga zo nog verder met een evt. ASPI-update Tot zover dank. Hans
Link naar reactie
[quote:bde57740b4] Number of CDROM/CDR drives found: 2 scsi read ASPI request error sense key: 0x2, asc: 0x3a, ascq: 0x0 Sense Info: 70 00 02 00 00 00 00 0a 00 00 00 00 3a 00 Disc not in drive. ATAPI read error: returned 0x4 ----------------------------------------- [/quote:bde57740b4] Daar gaat het dus fout: Hij ziet wel 2 drives,maar kan er vervolgens maar 1 herkennen namelijk je Lite-on drive. Zitten de kabels toch nog wel goed vast aan de binnenkant? Anders zou ie weleens echt kaputt kunnen zijn...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...