Ga naar inhoud

echt een moeilijke!


Aanbevolen berichten

Heb van mijn externe 2e hd per ongeluk de stroomtoevoer uitgezet. Door de comp. opnw te herstarten dacht ik dat alles wel weer gewoon zou werken. Niet dus. In verkenner heet die schijf nu "Lokaal station" H: ipv Backupschijf", zoals ik hem heb genoemd. Als ik hem aanklik in verkenner krijg ik de melding: schijf is niet geformateerd en of ik wil formateren. Ik kan hem alleen nog benaderen als ik hem als master opstart, dus niet als slave zoals gebruikelijk het geval is. Wie weet wat er gebeurt is en weet een oplossing. Vast bedankt! [ Dit Bericht is bewerkt door: Holthuys op 2002-03-26 15:58 ]
Link naar reactie
Ik weet alleen dat je je gelukkig mag prijzen dat ie het nog doet. IDE apparaten reageren soms zeer allergisch op het wegnemen van de stroom tijdens bedrijf met meestal als reactie dat ze niets meer doen. Ik zou de schijf inderdaad formatteren (ik neem dat het niet je hoofdschijf was) en weer inrichten en hopen dat alles verder weer werkt.
Link naar reactie
Hoi, hier de volgorde van de HD aansluit situatie. Schijf 1 met daarop WinXp, als master op de Primaire IDE. Externe schijf als master op de Primaire IDE port van Promise Ultra 100. Zo start schijf 1 met besturing WinXp altijd als master op en de externe schijf op de Promise Ultra 100 als slave. Op deze manier kan ik altijd bij mijn bestanden. Door schijf 1 met Xp, doormiddel van een schakellaar buiten dienst te stellen, start schijf 2 op waarop Win 98se als besturing op staat en natuurlijk mijn bestanden. Heeft altijd prima gewerkt. Zoals ik al eerder zei kan schijf 2 wel normaal opstarten en is daar ogenschijnlijk niets mee aan de hand. Ik zal nog wel proberen met floppy op te starten enz.
Link naar reactie
Kijk eens of de schijf de benaderen is vanuit w98.(of dos) Ik heb op dit moment dezelfde situatie; win2000 zegt dat mijn 80 GIG leeg is en geformateerd moet worden maar mijn win98 op andere partitie kan de schijf wel vinden zij het dat ie niet met een 32 bitstuurprogramma werkt maar met dos-compatabiliteits mode, heb zo wel mijn data kunnen redden..... Bij mij gebeurde het na een software-crash (outlook express liep vast op een nieuws server met 150.000 nieuwe berichten)en dit is nu het zoveelste schijf gelazer met win2000 in ntfs.... Draait jouw XP soms ook in ntfs ? Ik heb nl al vaker gedonder gehad waarbij win2000 meld dat er iets (of juist niets)met mijn 2e harde schijf aan de hand is . Voor alle duidelijkheid: mijn w2000 loopt op een ntfs schijf gedeelt met win98 op een fat 32partitie . maar mijn data schijf is Fat32 [ Dit bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-04-01 23:52 ]
Link naar reactie
het lijkt erop dat er met de schijf, nog met het filesystem iets mis is. aangezien je windows 98 kunt booten??? zou er ook met de partitietabel niets mis moeten zijn. op zich is NTFS best een goed filesystem, alleen al weer een beetje oud (+- 10? jaar) je moet de boel zeker niet formatteren als je er via een omweg nog bij kunt. hoe is de bewuste schijf gepartitioniseerd? weet je de exacte grootes van de partities nog?? (altijd noteren voor het geval dat het fout gaat) wat zegt partition magic?(als het al wat zegt... dat proggie heeft bij mij wel eens een extended partitie naar z'n grootje geholpen... - wat met een aantal linux-tools goed op te lossen was) da's meteen een volgende tip: stap over op een volwaardig besturingssysteem :grin: sowieso geen w2k, liever nog nt4 en al helemaal geen xp, maar het beste is nog altijd een unix-like system. back on topic: probeer ook eens wat fdisk zegt...
Link naar reactie
[quote:e58e44d0e5] Op 27-03-2002 11:09 schreef Holthuys: Schijf 1 met daarop WinXp, als master op de Primaire IDE. Externe schijf als master op de Primaire IDE port van Promise Ultra 100. Zo start schijf 1 met besturing WinXp altijd als master op en de externe schijf op de Promise Ultra 100 als slave. Op deze manier kan ik altijd bij mijn bestanden. Door schijf 1 met Xp, doormiddel van een schakellaar buiten dienst te stellen, start schijf 2 op waarop Win 98se als besturing op staat en natuurlijk mijn bestanden. Heeft altijd prima gewerkt. [/quote:e58e44d0e5] Op het probleem op zich heb ik geen oplossing,maar is het niet beter om 98se en XP als dualboot te installeren zodat bij het opstarten je kunt kiezen in het dualbootmenu dat je 98se wil gebruiken ? Ik werk daar ook mee ivm drivers voor XP.Dan heb je misschien minder kans dat zoiets voorkomt als jnu e een schakelaar gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...