Ga naar inhoud

Hoeveel/Meer RAM de moeite?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik draai Windows XP Prof maar dat vind ik af en toe nogal langzaam draaien. Ik heb een Celeron 2 800MHz, IBM Deskstar (ATA100, 7200RPM) en 192MB SD-RAM dus denk dat er toch wat weinig geheugen inzit, dat merk ik ook met het opstarten van de comp, spellen en andere programma's. Ik ben dus eigenlijk van plan er wat meer geheugen bij te prikken. Is dit wel de moeite waard (gezien de hoge prijzen van het geheugen op dit moment) en hoeveel meer geheugen is de moeite waard? Dus waarbij je nog duidelijk verschil merkt. Michel.
Link naar reactie
Het hangt natuurlijk een beetje af welke applicaties je draait en of er dan meerdere tegelijk draaien. Maar als je gewoon [i:b7178c95fd]standaard[/i:b7178c95fd] draait, dan is 196 Mb heus wel genoeg om WinXP normaal te laten draaien. Ik heb het zelfs geïnstalleerd staan op een laptop met 64 Mb. OK het is niet supersnel, maar het draait goed genoeg om er mee te kunnen werken. Lijkt me dat dat bij jou in elk geval ook zou moeten. Ik zou zelf eerder denken aan een schone installatie en kijken koe snel dat gaat.
Link naar reactie
Hoi, Is zeker niet weinig hoor. Als je nu nog geheugen bij gaat plaatsen zal het waarschijnlijk niet zo heel veel schelen. Ik had eerst 64 mb, toen uitgebreid naar 192 en ook even getest met 128. Maar het verschil tussen 128 en 192 is (op een PII 350) al vrij klein... Overigens vind ik het geheugen nou niet bepaald duur. Ok het is wat duurder geworden de laatste weken, maar als je bedenkt dat ik 2 (?) jaar geleden 128 mb voor zo'n 350 gulden kocht... :sad: Ik zou idd een verse install proberen als 'ie eerst wel sneller was of als de huidige installatie er al lang op staat... Groetjes, Ed
Link naar reactie
[quote:fd580f8a5b] Op 25-03-2002 15:02, schreef Eddey: Hoi, Is zeker niet weinig hoor. Als je nu nog geheugen bij gaat plaatsen zal het waarschijnlijk niet zo heel veel schelen. Ik had eerst 64 mb, toen uitgebreid naar 192 en ook even getest met 128. Maar het verschil tussen 128 en 192 is (op een PII 350) al vrij klein... Overigens vind ik het geheugen nou niet bepaald duur. Ok het is wat duurder geworden de laatste weken, maar als je bedenkt dat ik 2 (?) jaar geleden 128 mb voor zo'n 350 gulden kocht... :sad: Ik zou idd een verse install proberen als 'ie eerst wel sneller was of als de huidige installatie er al lang op staat... Groetjes, Ed [/quote:fd580f8a5b] Ik heb een schone install pas geleden gedaan. Veel verschil viel er niet te merken. Hij is er wel WAT sneller op geworden maar of dat snel genoeg is voor een 800MHz.... Overgins betaalde ik pas nog €65,- voor 128MB en dat vond ik al erg veel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...